podaci HUO-a

Bruto premija osiguravajućih društava krajem rujna 8,16 milijardi kuna

14.10.2019 u 09:55

Bionic
Reading

Osiguravajuća društva su krajem rujna imala ukupnu zaračunatu bruto premiju u iznosu od 8,16 milijardi kuna, što je 7,54 posto više nego krajem istog mjeseca 2018. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO)

Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja, za 11,6 posto, na 5,8 milijardi kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala, za 1,3 posto, na 2,4 milijarde kuna.

Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i dalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem rujna od 1,75 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast od 5,4 posto.

U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije u rujnu od 1,66 milijardi kuna, ili 5,4 posto više nego u rujnu 2018. godine.

U prvih devet mjeseci ove godine sklopljene su 1.803.144 police, što je 88.873 police ili 5,2 posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna pak premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 918,65 kuna, što je na godišnjoj razini više za 0,2 posto, podaci su HUO-a.

U skupini životnih osiguranja, pak, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 1,93 milijarde kuna, ili 1,4 posto većom u odnosu na rujan 2018. godine.

Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija u iznosu od 328,1 milijunom kuna, što je pad za 13,4 posto na godišnjoj razini.

Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premije i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no koje je i ovaj mjesec zabilježilo pad zaračunate premije, za 1,39 posto, na 2,2 milijarde kuna.

Tržišni udio CO-a je tako snižen s 29,9 posto, koliko je iznosio krajem rujna prošle godine, na 27,4 posto krajem devetog mjeseca ove godine.

Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji rast zaračunate bruto premije za 18,45 posto, na gotovo 1,1 milijardu kuna, pa time i rast tržišnog udjela na 13,15 posto (lani 11,94 posto).

Uz porast zaračunate bruto premije za 15,6 posto, na 922,7 milijuna kuna, treće mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Euroherc, čiji je tržišni udio porastao na 11,31 posto (s lanjskih 10,52 posto), pokazuju podaci HUO-a.