POSLOVNI REZULTATI

Atlantic: Dobit skočila 18,5 posto, najveći rast u Rusiji

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 22.02.2013 12:18
  • Objavljeno 22.02.2013 u 10:47
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Atlantic Grupa je u 2012. godini ostvarila ukupan prihod u iznosu od pet milijardi kuna, što u odnosu na 2011. predstavlja rast od 4,8 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je 14,9 posto, na 575,1 milijun kuna, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa rasla 18,5 posto i iznosi 55,2 milijuna kuna

Rast prihoda od prodaje zabilježila su sva Strateška poslovna područja, a najveći rast bilježe Kava s 8,9 posto, Zdravlje i njega sa 7,8 posto i Delikatesni namazi sa 7,6 posto.

'Iznimno smo zadovoljni rezultatima u 2012. u kojoj je Atlantic Grupa ispunila najavljena očekivanja ostvarivši organski rast prihoda uz poboljšanje profitabilnosti. Razdoblje smo zaključili uspješnim projektom refinanciranja, kojim smo potvrdili status kompanije koja odgovorno planira i provodi poslovnu strategiju i uživa povjerenje međunarodnih razvojnih institucija i financijske zajednice', istaknuo je Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.

Ključni događaji za Atlantic u 2012. bili su reorganizacija, nastavak integracije Droge Kolinske u sustav te refinanciranje kreditnih obveza. Godinu je na samom početku obilježilo uvođenje nove organizacijske strukture, kojom je poslovanje Atlantic Grupe organizirano u šest strateških poslovnih područja (Kava, Slatko i slano, Delikatesni namazi, Pića, Zdravlje i njega, Sportska i aktivna prehrana), četiri strateška distribucijska područja (Hrvatska, Slovenija/Srbija/Makedonija, HoReCa i Internacionalna tržišta) te tržište Rusije.

Tijekom godine uspješno je provedena druga faza integracije Droge Kolinske u sustav Atlantic Grupe, s fokusom na konsolidaciju proizvodnih kapaciteta unutar sustava te konsolidaciju poslovnih informatičkih rješenja.

U zadnjem kvartalu Atlantic je refinancirao postojeće kreditne obveze, ostvarivši nižu kamatu uz produljenu ročnost. Novi kredit u iznosu od 307 milijuna eura odobrile su Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Međunarodna financijska korporacija (IFC) te četiri komercijalne banke (Raiffeisen Bank, Unicredit Bank, Erste Bank i Sberbank).

Tijekom 2012. u svim poslovnim područjima lansirani su novi proizvodi, dok su postojeći uvedeni na nova tržišta te je nastavljeno širenje distribucijskog portfelja. Na hrvatskom tržištu lansirani su novi brendovi izvorske i mineralne vode (Kala i Kalnička), dok je Argeta, uz iznimne rezultate u JI Europi i izvan regije, dobila najviši međunarodni certifikat za sigurnu hranu FSSC 22000.

Asortiman Slatko i slano (Štark) ostvario je rekordne rezultate, a u Hrvatskoj je zahvaljujući distribuciji proširenog asortimana rastao više nego dvostruko. Linija Multipower Sportsfood proizvoda u 2012. je u cijelosti redizajnirana. Kvalitetu brendova Atlantic Grupe potvrdilo je i posljednje istraživanje agencije Valicon prema kojemu se Argeta, Cockta i Cedevita nalaze među top 10 brendova u regiji


Hrvatsko tržište najveće je pojedinačno tržište Atlantic Grupe s udjelom u ukupnoj prodaji od 26,6 posto, a slijede tržište Srbije s 24,9 posto, Slovenija s 13,2 posto, BiH sa 7,6 posto, ostala regionalna tržišta sa 6,4 posto te ključna zapadnoeuropska tržišta sa 7,3 posto. Tržište Rusije i ZND-a s udjelom od 5,0 posto u prihodima od prodaje bilježe najveći rast od 31,4 posto. Ostala tržišta sudjeluju u prihodu s 8,9 posto.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 72,0 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 15,9 posto, prihod od prodaje ljekarničkog lanca Farmacia sa 6,1 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu čine 6,0 posto prodaje.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!