Naš model imao 1,5-litreni četverocilindrični benzinski turbo TSI EVO2 motor snage 150 KS (110 kW) i 250 Nm. Mjenjač je automatizirani 7-stupanjski DSG mjenjač s dvije spojke za pogon sprijeda. Ubrzanje od 0-100 km/h za 8,6 s, a krajnja brzina 205 km/h
Volkswagen T-Roc je kompaktni crossover B-segmenta koji se u paleti VW crossover/SUV modela smjestio između većeg VW Tiguana i nešto manjih VW T-Crossa i VW Taiga (iako je u dužinu ovaj crossover/SUV coupé čak i nešto duži).
Zbog kombinacije progresivnog izgleda, sportskih performansi i jedinstvene svestranosti, Volkswagen T-Roc je postao popularno i vrlo prodavano vozilo ovog njemačkog proizvođača još otkako se na tržištu 2017. godine pojavila njegova prva generacija.
Njegova facelift verzija je stigla u studenom 2021. godine, a dobri rezultati osvježenog T-Roca zabilježeni su i na našem tržištu, pa je od sredine 2022. do danas prodan u više od 3000 primjeraka.
Mi smo ga prvi put vozili na hrvatskoj premijeri u svibnju 2022. Tada smo isprobali T-Roc 1.0 TSI Life, model s najslabijom verzijom trocilindričnog benzinskog TSI motora, snage 110 KS (81 kW), s prednjim pogonom i ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Potom smo u kolovozu 2022. na jednotjednom testu imali T-Roc 1.5 TSI EVO DSG Style, s 1,5-litrenim četverocilndričnim turbo motorom snage 150 KS i automatiziranim 7-stupanjskim DSG mjenjačem s dvije spojke. Sada je na naš test stigao T-Roc 1.5 TSI EVO DSG R-Line.
Ukratko, za facelift verziju T-Roca treba reći kako je uz izoštren vanjski dizajn, inovativne sustave potpore i brojne digitalne usluge, njegova unutrašnjost obogaćena visokokvalitetnim materijalima, redizajniranim zaslonom infotainment sustava te serijskim Digital Cockpitom. Inovativna tehnologija iz vozila više klase od sada je integrirana u obitelj kompaktnih SUV modela i to u obliku svjetala IQ.Light, matrix LED glavnih svjetala i sustava potpore IQ.Drive uz sustav Travel Assist, kao i prediktivnu automatsku regulaciju razmaka (ACC).
Vanjski izgled, struktura i dimenzije
Vanjske linije T-Roca sada su izoštrene i čine njegov nedvojbeni crossover dizajn još upečatljivijim. Dizajn razine opreme našeg testnog R-Line modela sada se još više temelji na vrhunskom modelu T-Roc R . Jedinstven karakter odražava se na mnogo načina, kao primjerice: bočne obloge su u boji karoserije, crni stražnji difuzor, R-Line logo na rešetki i blatobranima, R-Line specifične prednji i stražnji branik u boji karoserije, eloksirani krovni nosači te 65 posto zatamnjena stražnji bočni prozori i stražnje staklo. Vjetrobransko staklo je sa zaštitom od topline, dok su kučišta vanjskih osvrtnih zrcala i kvake u boji karoserije.
Povrh toga, kupci se mogu odlučiti za Black Style paket dizajna u kombinaciji s linijama opreme Style i R-Line. Njegovi vanjski i unutrašnji crni elementi dizajna stvaraju suptilan sportski izgled.
Inače, kod T-Roca su LED glavna svjetla i zatamnjena stražnja svjetla dio serijske opreme. Naš model u standardnoj opremi ima LED Plus glavna svjetla, no mi smo imali doplatna IQ.Light s Matrix LED glavnim svjetlima s kontrolom dugog svjetla 'Dynamic Light Assist' (automatsko paljenje i gašenje dugog svjetla ovisno o nadolazećim vozilima, odnosno svjetlosnim uvjetima). Tu su i dinamični pokazivači smjera te osvijetljena lajsna između prednjih svjetala. Grupa stražnjih LED svjetala nove je grafičke strukture.
Što se strukture tiče, tehničku osnovu T-Roca pruža modularna poprečna MQB A1 platforma (Modular Transverse Toolkit ili MQB) Volkswagen grupe, koja mu omogućuje i verziju s pogonom na sva četiri kotača (verzije 2.0 TSI DSG 4MOTION i 2.0 TDI DSG 4MOTION) za razliku od Taiga i T-Crossa. Osim toga, Taigo je baziran na MQB A0 platformi, koja je usavršena kako bi odgovarala posebno kompaktnim VW modelima. Stoga bismo mogli reći da je T-Roc, uvjetno rečeno, SUV verzija VW Golfa iz C-segmenta.
Prema vanjskim dimenzijama, duljinom od 4236 mm T-Roc se nalazi negdje između dužeg Taiga (4266 mm) i kraćeg T-Crossa (4108 mm). Dugi međuosovinski razmak od 2590 mm (T-Roc R ima 2594 mm, a VW Taigo 2554 mm) svim putnicima pruža udoban, blago povišen položaj sjedenja. Širina mu je 1819 mm, a visina 1584 mm (T-Roc R 1559 mm, a VW Taigo 1518 mm). Krug okretanja je 10,9 m. Težina testnog modela je 1358 kg, a može vući kočenu prikolicu od 1500 kg ili nekočenu od 670 kg.
Volumen prtljažnika T-Roca je 445 litara (T-Roc R 329 l), koji preklapanjem naslona stražnje klupe raste do maksimalnih 1290 l (T-Roc R 1237 l). Pod prtljažnika je podesiv po visini (2 visine). U doplatnom Paketu 'Easy Open & Close' smo imali praktično električno otvaranje i zatvaranje vrata prtljažnika, kao i otvaranje vrata prtljažnika virtulanom pedalom.
Naš je testni T-Roc imao atraktivne 19-colne (8Jx19) doplatne lakometalne crno-srebrne naplatke 'Misano', sa zimskim gumama Continental WinterContact 8S dimenzija 225/40R19 V XL. Imali smo i doplatnu rezervna guma smanjenih dimenzija s gumom 125/70R18 99M.
Atraktivna je i boja našeg testnog modela, doplatna Lapiz Blue metalik plava.
Unutrašnjost
Kabinu osvježenog modela T-Roc R-Line, u našem slučaju Titan crne boje, krase uz površinu s podlogom od pjene i prepoznatljive prošive, nova instrumentna ploča koja donosi moderne značajke dizajna.
Mi smo imali doplatni Digital Cockpit Pro kombinirani vozačev instrument iza kola upravljača. Riječ je o kvalitetnom TFT ekranu veličine 10,25 inča. Grafičke površine su s mogućnošću konfiguracije, uz prikaz informacija o vozilu te prikaz navigacijskih funkcija i sustava pomoći.
Touch-Screen zaslon infotainment sustava u boji veličine 8 inča (s početnim zaslonom R-Line) sada je dizajniran kao tablet te je smješten na armaturnoj ploči u vidnom polju. Tu su i dekorativni umeci 'Lava Stone Black' na instrumentnoj ploči i oblogama vratiju.
Višenamjensko kolo upravljača presvučeno je kožom i s funkcijom je ručnog mijenjanja brzina, a krasi ga novi dizajn koji pridonosi intuitivnom upravljanju vozilom. U dnu je i plava R oznaka. Sportske papučice, kao i odmorište lijeve noge su od brušenog nehrđajućeg čelika. Prednje aluminijske pragove vrata krasi logotip R.
U linijama opreme Style i R-Line obloge vrata i nasloni za ruke presvučeni su umjetnom kožom te ih krase dizajnerski prošivi, kao i naslone za glavu.
U razini opreme R-Line, smo imali sportska sjedala za vozača i suvozača (ranije samo za T-Roc R), a suvozačevo sjedalo je preklopivo. Presvlake sjedala su u tkanini 'Karoso', dok su bočni dijelovi sjedala izvedena u svjetlosivom ArtVelours materijalu nalik brušenoj koži. Na naslonu prednjih sjedala je i ugravirana oznaka R.
Doplatni Zimski paket omogućuje grijanje prednjih sjedala, kao i signalno svjetlo razine tekućine za pranje vjetrobranskog stakla.
Imali smo i doplatni, izvrsni panoramski podizno pomični krov, koji omogućuje ugodnu osvijetljenost kabine. Automatski klima uređaj Climatronic je s 2 zone regulacije.
Nove razine povezivosti i digitalizacije
Osvježeni T-Roc je opremljen trećom generacijom MIB3 (Modular Infotainment Toolkit), što omogućuje upotrebu čitavog niza online funkcija i usluga. Usluge We Connect Plus mogu se godinu dana besplatno koristiti diljem Europe kao dio standardnog paketa. To znači da su dostupni online upravljanje govornim naredbama normalnim govorom kao i streaming usluge. Funkcije Apple CarPlay™ i Android Auto™ također se po želji mogu bežično integrirati u sustav upravljanja putem aplikacije Connect Wireless. Imali smo i 6 zvučnika, kao i 2xUSB priključka (Type C) sprijeda te 2xUSB priključka (Type C) straga (samo za punjenje).
Mi smo imali doplatni navigacijski sustav 'Discover Media' uključujući 'Streaming & Internet'App-Connect uključujući App-Connect Wireless za Apple CarPlay. Omogućeno je kopiranje aplikacija mobilnog uređaja na zaslon radio ili radio/navi uređaja (moguće verzije povezivanja: Android Auto (min.Android 5.0-Lollipop).
ADAS sustavi i sigurnost
Osvježeni T-Roc je serijski opremljen naprednim sustavim potpore kao što su sustav nadzora okoline (Front Assist) i potpora zadržavanja vozila na voznom traku (Lane Assist). K tomu, novi IQ.DRIVE Travel Assist i prediktivna automatska regulacija razmaka pružaju potporu pri upravljanju, kočenju i ubrzanju pri brzinama do 210 km/h.
Integracijom signala prednje kamere te GPS podataka i podataka karte, sustav upravljanja vozilom može uključivati lokalne podatke o ograničenju brzine, oznake za kraj naselja, križanja i kružne tokove.
Imali smo između ostalog i ‘Side Assist’ funkciju koja pri promjeni trake, signalizira vizualnim indikacijama u vanjskim retrovizorima kada se vozilo nalazi u vašem mrtvom kutu ili manje od 50 metara iza vas. Tu je i sustav prepoznavanja prometnih znakova 'Dynamic Road Sign Display'.
Kamera za vožnju unatrag je više od obične kamere za vožnju unatrag, jer prikazuje vizualne indikacije na središnjem zaslonu kako bi vožnja unatrag i parkiranje bile jednostavnije. Tu je i Sustav centralnog zaključavanja i pokretanja motora bez ključa 'Keyless Access' bez Safelock-a.
T-Roc ima proaktivnu zaštitu putnika koja u slučaju prepoznavanja kritične situacije omogućuje: zatvaranje prozora, zatezanje prednjih sigurnosnih pojaseva, povećavanje tlaka u kočionom sustavu. Tu je i kapacitivni upravljač koji omogućuje provjeru drži li vozač ruke na upravljaču.
Pogonski sklop 1.5 TSI EVO DSG snage 150 KS
Osvježeni T-Roc nudi na izbor učinkovite TSI i TDI motore, ali i opcijski 4MOTION pogon na svim kotačima. Tako sada možete birati između tri TSI i dva TDI motora. Ovisno o odabranom pogonu, prednju osovinu pogoni 6-stupanjski ručni mjenjač ili automatizirani 7-stupanjski mjenjač s dvije spojke DSG.
Dodajmo kako je sa svojim motorom 2.0 TSI s 4 cilindra snage 221 kW (300 KS), novi T-Roc R najdinamičniji kompaktni SUV ove obitelji modela. Tomu također pridonose serijski sportski vozni postroj i pogon na sve kotače 4MOTION. Pored karakterističnog zvuka, sportske su performanse i vizualno naglašene u unutrašnjosti i vanjskom izgledu specifičnom za model R.
Naš je testni R-Line imao 1,5-litreni četverocilindrični benzinski turbo TSI EVO2 motor snage 150 KS (110 kW), najvećeg okretnog momenta od 250 Nm pri 1500 - 3500 okr./min. Rekli smo da je pogon našeg testnog modela na prednja dva kotača, a mjenjač je automatizirani 7-stupanjski DSG mjenjač s dvije spojke.
O 7-brzinskom DSG mjenjaču već je ispisano mnogo stranica, a možemo ga samo pohvaliti jer u kombinaciji s ovim motorom, kojem doista ne nedostaje snage, isti djeluje posebno učinkovito.
Naš testni T-Roc R-Line ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,6 s, a krajnja brzina mu je 205 km/h. Volkswagen navodi i sljedeće podatke o kombiniranoj emisiji CO2 od 144 g/km te potrošnji u mješovitim uvjetima vožnje od 6,0-6,4 l/100 km, sve prema WLTP ciklusu. Spremnik benzinskog goriva je obujma 50 litara.
Naš R-Line model je imao doplatni Paket 'Sport', koji uključuje sportski ovjes (tvrđe opruge i amortizeri), progresivni elektromehanički servo upravljač, ovisan o brzini kretanja (servotronic) te odabir profila vožnje.
Sportsko podvozje omogućuje progresivno upravljanje (smanjuje manevriranje pri parkiranju i istovremeno povećava dinamiku vožnje zahvaljujući izravnijem i dinamičnijem ponašanju na zavojitim cestama).
Što se cijena tiče, ulazni model T-Roc 1.0 TSI 4Life u Hrvatskoj kreće s cijenom od 25.499 eura. Model 1.0 TSI Style sa 116 KS starta s cijenom od 30.391 eura, dok model T-Roc 1.5 TSI EVO DSG Life 150 KS kreće od 33.184 eura. Dizelski modeli kreću s 2.0 TDI 116 KS 4Life od 31.278 eura, 2.0 TDI 150 KS DSG 4M Style od 41.030 eura. Najskuplja verzija je T-ROC 2.0 TSI R sa 300 KS DSG 7 od 58.714 eura.
Naš testni model VW T-Roc 1.5 TSI 150 KS DSG R-Line sa svom dodatnom opremom stoji 46.485,76 eura sa svim davanjima.