test automobila

Vozili smo Proace Max: Uspješan ulazak Toyote u segment velikih komercijalnih kombija u Europi

11.06.2025 u 09:52

Bionic
Reading

Naš testni model je bio s motorom srednje jačine, četverocilindričnim turbodizelskim motorom obujma 2184 cm³, najvećeg okretnog momenta od 350 Nm pri 1400-2500 okr./min. sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Emisije CO2 su 227 g/km

U rubrici Autozona povremeno na svom testu imamo i laka gospodarska vozila, a sada smo vozili posebno vozilo iz game Toyota Professional obitelji. Riječ je o modelu velikog kombija za prijevoz tereta iz linije Toyota Proace Max.

Testni model je imao prilično dugačak naziv: Toyota Proace Max 2.2D 140HP MT6 L3 H3 SSD PD P1 3S COMFORT 3.5H. Vjerojatno ćete se začuditi njegovoj dugačkoj službenoj oznaci, no zatreba li vam ovako koncipirano vozilo za vašu profesionalnu djelatnost onda ćete zasigurno sami prilagoditi 'naziv' svog odabranog modela svojim potrebama.

Inače, novi Proace Max je svoju premijeru imao krajem 2023. godine. Ovo vozilo predstavlja dublju suradnju između Toyota Motor Europe i Stellantisa, koja je započela 2012. godine i omogućuje objema tvrtkama da profitiraju od optimizacije troškova razvoja i proizvodnje (Citroën Jumper, Fiat Ducato, Opel Movano, Peugeot Boxer). Stellantisove tvornice u Gliwicama u Poljskoj i Atessi u Italiji proizvode i novi Proace Max.

Toyota Proace Max 2.2D 140HP MT6 L3 H3 SSD PD P1 3S COMFORT 3.5H Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Recimo i to kako Proace Max udi širok raspon pogonskih opcija uključivši snažne dizelske motore: 2.2 D-4D s 120 KS, 140 KS (dostupan s ručnim i automatskim mjenjačem) i 180 KS (isključivo s automatskim mjenjačem), kao i potpuno električna verzija s baterijom kapaciteta 110 kWh, maksimalnom snagom punjenja od 200 kW i WLTP dosegom do 420 km, što je idealno rješenje za ekološki osviještene poslovne korisnike. Mi smo na testu imali verziju s 2.2 D-4D motorom snage 140 KS s ručnim 6-brzinskim mjenjačem.

Vanjski dizajn i varijante karoserije

Proace Max se može pohvaliti upečatljivim vanjskim dizajnom, usredotočenim na jedinstveni prednji dio s elegantnim gornjim elementom koji odgovara boji vozila, a proteže se oko mat crne rešetke i uredno se uklapa u prednji odbojnik u boji vozila.

Potpuno LED prednja svjetla, zajedno s svjetlima za maglu s funkcijom zakretanja za bolju vidljivost, upotpunjuju odvažan i robustan izgled, mat crnu rešetku i 16-colne (6JX16 ET68) čelične naplatke s gumama dimenzija 225/75R16 C 121/120S.

Novi Proace Max je dostupan u različitim karoserijskim izvedbama – furgon (zatvoreni kombi), sandučar s preklopnim stranicama, kiper, platforma te izvedbe s jednostrukom ili dvostrukom kabinom. Tu su i opcije Crew Cab s drugim redom od četiri sjedala, čime se kapacitet povećava na sedam sjedala.

Proace Max je dostupan u širokom rasponu dimenzija kako bi kupci mogli odabrati najprikladniju veličinu za svoje potrebe, uključujući specijalizirane zadatke putem svestranih mogućnosti prenamjene.

Ukupno šest različitih veličina dostupno je u formatu punog kombija, na temelju dvije opcije međuosovinskog razmaka, 3450 mm i 4035 mm, kroz tri različite duljine (5413 mm, 5998 mm i 6363 mm) i tri visine (2254 mm, 2524 mm i 2764 mm). Ove kombinacije nude prostran teretni prostor od 10 m³ do 17 m³, što je dovoljno veliko da udobno primi pet europaleta.

Težina vozila varira od 3300 kg do 3500 kg za verzije s dizelskim motorom te 3500 kg ili 4250 kg za električne opcije na baterije, ovisno o konfiguraciji, a sve varijante imaju impresivne nosivosti i vučne kapacitete. Proace Max s električnim pogonom na baterije predvodi svoju klasu s nosivošću od 1500 kg i vučnom sposobnošću od 2400 kg, ovisno o veličini i konfiguraciji. Kod dizelskih vozila, moguća je nosivost do 1425 kg, uz vučnu sposobnost od 3000 kg, ovisno o kombinaciji duljine i visine.

Utovar i istovar Proace Max-a je jednostavan zahvaljujući vratima pune visine i praktičnom četvrtastom otvoru, širine 1562 mm i visine do 2030 mm, s niskim pragom za jednostavan pristup. Po prvi put na Toyoti, vrata se otvaraju za 270 stupnjeva, maksimizirajući prostor za utovar uz rubnik i pristup kabini, dok se klizna bočna vrata otvaraju do 1,25 m, dovoljno široko za utovar europalete.

Proace Max dolazi u dvije duljine (L3 i L4) te tri visine (H1, H2, H3), čime nudi maksimalan teretni prostor do 17 m³ i nosivost do 1500 kg. Verzije s podvozjem omogućuju prilagodbu nadogradnjama za specifične djelatnosti poput hladnjača, mobilnih radionica i specijaliziranih dostavnih vozila.

Naš testni model je zatvoreni kombi duljine L3 i visine H3. Njegove dimenzije su sljedeće: vanjska duljina 5998 mm, unutarnja duljina 3705 mm, vanjska visina 2764 mm, unutarnja visina 2172 mm, međuosovinski razmak je 4035 mm. Krug okretanja je 14,3 m. Volumen tovarnog prostora je 15 m³, a korisna nosivost 1425 kg.

Unutrašnjost kabine

Unutar robusne, ali udobne kabine mjesta ima za tri osobe. Sve je zapravo uređeno jednostavno i podređeno praktičnosti jednog lakog gospodarskog vozila.

U Proace Max je ugrađena Toyotina najnovija multimedijska platforma s većom računalnom snagom, bržim odzivom, intuitivnijim upravljanjem i novim funkcijama.

Tako naš testni model Comfort ima modernu 7-inčnu digitalnu instrumentnu ploču u boji koja jasno pruža informacije, dok potpuno povezano multimedijsko iskustvo uključuje 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir visoke razlučivosti. Potonji omogućuje lakšu vidljivost u različitim uvjetima osvjetljenja, s čistim, jasnim i jednostavnim sučeljem, kao i ugrađenom SIM karticom za stalnu vezu.

Navigacija koristi povezane usluge u oblaku kako bi osigurala stalnu navigaciju koja pruža ažurne informacije o prometnim događajima putem funkcije Live Road Events temeljene na povratnim informacijama zajednice kako bi putovanja bila što glatkija.

Bežično povezivanje pametnih telefona moguće je uz Android Auto i Apple CarPlay. Osim toga, putem aplikacije za pametne telefone s povezanim uslugama, vlasnici mogu daljinski upravljati značajkama poput zaključavanja i otključavanja automobila, kao i ugrađenim kontrolama klime (ovisno o tržištu).

Priložena aplikacija za pametne telefone MyToyota omogućuje kupcima pristup dodatnim povezanim uslugama i korisnim informacijama o vozilu, uključujući podatke o kilometraži, brzini i ubrzanju, kao i podsjetnike kada je potrebno održavanje.

U kabini su i praktični središnji držač za čaše, praktične opcije za pohranu na armaturnoj ploči i elegantni kromirani ukrasi upotpunjuju praktičan, suvremen izgled.

Toyota Safety Sense

Standardno se u Proace Max-u osjećate sigurno zahvaljujući proširenom i jedinstvenom rasponu aktivnih i pasivnih značajki pomoći vozaču Toyota Safety Sensea koje štite vozilo i daju prioritet sigurnoj vožnji.

Proace Max je jedinstven u svojoj klasi nudeći pomoć pri bočnom vjetru koja pomaže u stabilizaciji vozila u vjetrovitim uvjetima, smanjujući rizik od nehotičnog izlaska iz željene trake i povećavajući potencijal za nesreću.

U slučaju incidenta, snimanje podataka o događajima – još jedna jedinstvena značajka na Proace Max-u u svom sektoru – prikuplja i pohranjuje informacije o radu i stanju vozila prije, tijekom i nakon udara, radi potpune transparentnosti i jasnoće.

Kako bi pomogao vozaču u prometu, novi sustav pomoći u prometnoj gužvi proširenje je praktičnog adaptivnog tempomata. Omogućuje vozaču da makne noge s papučica u zastoju, a sustav pomiče vozilo naprijed u skladu s napredovanjem vozila ispred.

Parkiranje je također olakšano na Proace Max-u koji ima do 16 senzora oko vozila kako bi se smanjio stres pri sigurnom manevriranju u uskim prostorima. Naravno, ugrađena stražnja kamera prilično koristi prilikom parkiranja unazad ovako velikog vozila.

Toyota Proace Max
  • Toyota Proace Max
  • Toyota Proace Max
  • Toyota Proace Max
  • Toyota Proace Max
  • Toyota Proace Max
    +39
Toyota Proace Max 2.2D 140HP MT6 L3 H3 SSD PD P1 3S COMFORT 3.5H Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

2.2 D-4D dizelski motor sa140 KS s ručnim 6-brzinskim mjenjačem

Rekli smo već na početku teksta da Proace Max ima dva različita tipa pogona: dizelski i potpuno električni. Mi smo imali dizelsku verziju motora, koja je budimo iskreni u ovom trenutku još uvijek prvi izbor poslovnih korisnika ovakvog tipa vozila kod nas.

Najnoviji učinkoviti dizelski motor s niskim emisijama Euro 6EA dostupan je kao 2.2 D-4D snage 120 KS (88 kW), 140 KS (103 kW) i 180 KS (132 kW). Prva dvije razine snage su dostupne s ručnim (6 M/T) i automatskim mjenjačem (8 A/T), dok je najsnažniji dostupan isključivo s automatskim 8 A/T mjenjačem. I električne i dizelske varijante nude se isključivo u formatu s pogonom na prednje kotače, što je uobičajeno i za veliku većinu prodaje u sektoru velikih komercijalnih kombija.

Naš testni model je bio s motorom srednje jačine, četverocilindričnim turbodizelskim motorom obujma 2184 cm³, najvećeg okretnog momenta od 350 Nm pri 1400-2500 okr./min. sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem. Emisije CO2 našeg testnog modela su 227 g/km.

Što se ovjesa tiče, prednji je neovisni, MacPherson tip (vilice, spiralne opruge, teleskopski amortizeri & stabilizator). Straga je ovjes tipa kruta cjevasta osovina (parabolične uzdužne lisnate opruge, teleskopski amortizeri, fleksibilni bočni odbojnici). Sve kočnice, prednje i stražnje su disk.

Za kraj kako novi Proace Max kreće od modela L2H1 Base s dizelskim motorom 2.2 D-4D 6 M/T snage 120 KS po cijeni od 32.200 eura (s PDV-om). Naš testni model Proace Max 2.2D 140HP MT6 L3 H3 SSD PD P1 3S COMFORT 3.5H stoji 42.015 eura (s PDV-om). No treba reći kao je u tijeku akcija za sve pravne osobe, pa se cijena umanjuje za 1500 eura. Tako naš testni model stoji 40.515 eura (s PDV-om).

Recimo i to kako Proace Max dolazi s vrhunskom postprodajnom podrškom, uključujući Toyota Relax jamstvo do 10 godina ili 200.000 km, asistenciju na cesti Toyota Eurocare, kao i mogućnost fleksibilnog financiranja putem Toyota Tsusho Leasing Croatia.