Toyota GR Supra Racing Concept

Toyotin trkaći adut: Cestovna verzija nove Supre upakirana je u dramatičan dizajn

04.04.2019 u 09:43

Bionic
Reading

Kao neposredna posljedica ovog pomalo već zaboravljenog koncepta napravljena je cestovna verzija nove Supre

Koncept Toyota GR Supra Racing imao je svoju premijeru na ženevskom autosalonu još 2018. i ostavio nas je bez daha! Dizajn ovog trkaćeg automobila inspiriran je konceptom FT-1 iz 2014. O novoj cestovnoj Supri, koja je izašla na tržište godinu kasnije, pisali smo prije nekoliko tjedana, a ovaj koncept oživio je veliko naslijeđe jednog od Toyotinih najpoznatijih sportskih automobila. I namijenjen je isključivo za natjecanje na stazi, iako u Toyoti navode da je spreman izaći i na običnu cestu. Nakon ovog, u Ženevi je 2019. prikazan i GR Supra GT4, koji je proizašao iz koncepta iz 2018. i namijenjen je prije svega europskoj seriji GT Racing. No ako pogledate unutrašnjost GT-a 4 i specifikaciju motora, koji je 'samo' redni šestocilindraš, onda ćete primijetiti da je izvorni koncept iz 2018. poprilično razblažen.

Ipak, vratimo se konceptu iz 2018. Radi se o automobilu s dvoja vrata, motor mu je smještan naprijed, dok je pogon na stražnjim kotačima. Što se konstrukcije tiče, korišteni su napredni lagani materijali. Djelo trkaćeg odjela Toyota Gazoo Racing, koncept savršeno izražava kvalitetu zabave u vožnji. Veliki natjecateljski broj '90' na vratima je povijesna referenca za Suprino kodno ime (A90) i veliki vizualni podsjetnik na činjenicu da je ovaj koncept već prošle godine najavio izlazak pete generacije cestovne Supre.

Toyota GR Supra Racing, koncept iz 2018. Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Kiichiro Toyoda, osnivač automobilske tvrtke Toyota, bio je uvjeren da sudjelovanje u motosportu zahtijeva stalnu potragu za performansama i izdržljivosti koja može izravno pomoći u razvoju boljih cestovnih automobila, a u isto vrijeme generira interes te uzbuđenje među ljubiteljima automobila.

  • +18
Toyota GR Supra Racing Concept 2018. Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Ovakvo razmišljanje u potpunosti je prihvatio i predsjednik Toyota Motor Corporationa Akio Toyoda, kao i trkaći odjel Toyote Gazoo Racing, u potrazi za uspjehom na najvišim razinama međunarodnog moto sporta, uključujući Svjetsko prvenstvo u reliju, Svjetsko prvenstvo u izdržljivosti (WEC) i njihovu najpoznatiju utrku - 24 sata Le Mansa. Sudjelovanje u ovim i drugim trkaćim serijama diljem svijeta pruža tehnička saznanja koja se mogu prenijeti sa staze ili relija na razvoj ne samo novih generacija Toyotinih modela GR, već i na širi raspon vozila, koje vozi više desetaka milijuna ljudi širom svijeta.

Značajke dizajna, šasije i opreme

Ovaj trkaći koncept odlikuje dramatičan dizajn karoserije koji uključuje veliko trkaće stražnje krilo. Opsežna je upotreba snažnog, ali laganog kompozitnog materijala za elemente kao što su široki prednji i stražnji odbojnici, prednji razdjelnik i posebno impresivan stražnji difuzor, bočne obloge, kućišta retrovizora i stražnje krilo. Poklopac motora je izrađen od istog materijala i ima usisnike za zrak. Vjetrobran i bočni prozori izrađeni su od plastike. Dimenzije su sljedeće: dužina 4574 mm, širina 2048 mm, visina 1230 mm, a međuosovinski razmak 2470 mm. Težina je 1243 kilograma.

Šasija ovog koncepta spuštena je za stazu prednjim i stražnjim ovjesom pomoću originalnih komponenti opreme. BBS trkaći kotači sa središnjom maticom opremljeni su trkaćim gumama Michelin Pilot Sport. Prednje i stražnje gume su dimenzija 30/65-18. Kočioni sustav koristi crvene kočione čeljusti i diskove Brembo Racing, a tu je i trkaći ispušni sustav.

Kabina je u potpunosti usmjerena na natjecanje i opremljena trkaćom pločom, vozačevim trkaćim sjedalom OMP i sigurnosnim pojasom. OMP je također napravio 'kolo' volana koje se može vrlo brzo skinuti, a montirano je na trkaćem upravljačkom stupu i opremljeno sustavom za mijenjanje brzina pomoću poluga. Vrata su obložena panelima od karbonskih vlakana, a ploča s instrumentima uključuje trkaći zaslon.

Trkaći zaštitni sustavi nalaze se posvuda unutar natjecateljskog zaštitnog kaveza, s aparatima za gašenje požara, a cijevi za gorivo i kočnice, kutija za pedale, akumulator i kablovi dizajnirani su za natjecanja.

Što se motora tiče, znamo samo da se radi o benzinskom turbo motoru, vjerojatno konfiguracije V8 i snage 600 KS.