Inteligentni integrirani sustav baterije (IBIS) poboljšava iskorištenost prostora vozila i pojednostavljuje održavanje uklanjanjem potrebe za odvojenim komponentama punjača i pretvarača. Inovativni razvoj označava značajan napredak za mobilne i stacionarne energetske primjene
Stellantis je, u partnerstvu sa Saft-om (podružnicom TotalEnergiesa), predstavio revolucionarni prototip vozila s IBIS tehnologijom - francuski istraživački projekt usmjeren na razvoj učinkovitijeg, održivijeg i isplativijeg sustava za pohranu energije i pretvorbu električne energije. S testiranjima u stvarnim uvjetima na cesti, ova prekretnica označava veliki korak naprijed u napretku elektrifikacije za mobilne i stacionarne energetske primjene.
Novo doba u dizajnu električnih pogonskih sklopova
Prvo potpuno funkcionalno baterijsko električno vozilo (BEV) opremljeno IBIS-om je novi Peugeot E-3008, izgrađen na platformi STLA Medium. Ovaj prototip slijedi godine dizajna, modeliranja i simulacije tvrtki Stellantis i Saft, uz podršku E2-CAD-a, Sherpa Engineeringa i vodećih francuskih istraživačkih institucija, uključujući CNRS, Sveučilište Paris-Saclay i Institut Lafayette.
Od sredine 2022. godine, početni IBIS demonstrator za stacionarne primjene je u funkciji, potvrđujući ključne tehničke koncepte i generirajući brojne patente. Prijelaz na mobilni prototip predstavlja skok naprijed u razvoju sustava.
Kako funkcionira: Integracija koja pojednostavljuje sve
IBIS redefinira električni pogonski sklop ugradnjom funkcionalnosti invertera i punjača izravno u bateriju, bez obzira na kemijski sastav ili primjenu. Ova arhitektura podržava i izmjeničnu (AC) i istosmjernu struju (DC), opskrbljujući električnom energijom izravno motor ili mrežu, a istovremeno napajajući 12V mrežu vozila i pomoćne sustave.
Ključne prednosti
- Učinkovitost i performanse: Poboljšanje energetske učinkovitosti do 10 posto (WLTC ciklus) i 15 posto dobitka snage ((172 kW (234 KS) u odnosu na 150 kW (204 KS)) s istom veličinom baterije.
- Ušteda na težini i prostoru: Smanjuje težinu vozila za ~40 kg i oslobađa do 17 litara volumena, omogućujući bolju aerodinamiku i fleksibilnost dizajna.
- Brže punjenje: Rani rezultati pokazuju smanjenje vremena punjenja od 15 posto (npr. sa 7 na 6 sati na AC punjaču od 7 kW), uz uštedu energije od 10 posto.
- Pojednostavljeno održavanje: Lakše servisiranje i poboljšani potencijal za ponovnu upotrebu rabljene baterije u automobilskim i stacionarnim primjenama.
IBIS također pojednostavljuje održavanje i olakšava ponovnu upotrebu rabljenih baterija u stacionarnim automobilskim primjenama smanjujući potrebu za opsežnim obnavljanjem.
Perspektive vodstva
Ned Curic, glavni inženjer i tehnološki direktor u Stellantisu, je rekao: 'Ovaj projekt odražava naše uvjerenje da je pojednostavljenje inovacija. Ponovnim promišljanjem i pojednostavljenjem arhitekture električnog pogonskog sklopa činimo ga lakšim, učinkovitijim i isplativijim. To su vrste inovacija koje nam pomažu da našim kupcima isporučimo bolja i pristupačnija električna vozila.'
Hervé Amossé, izvršni potpredsjednik za sustave za pohranu energije u Saft-u. Ke rekao: 'Projekt IBIS snažan je dokaz Saftovog liderstva u inovacijama. Ugradnjom IBIS tehnologije u naše aplikacije sljedeće generacije otključavamo novo doba inteligentnih, fleksibilnih i održivih energetskih rješenja. Saft nastavlja predvoditi put u naprednim istraživanjima, nudeći dugoročna, isplativa rješenja prilagođena promjenjivim potrebama tržišta.'
Što je sljedeće: Druga faza projekta započela je u lipnju 2025. uz kontinuiranu podršku francuske vlade kroz program Francuska 2030. Fokus se sada prebacuje na testiranje u stvarnim uvjetima vožnje, što bi moglo utrti put integraciji IBIS tehnologije u Stellantisova proizvodna vozila do kraja desetljeća.
Osim automobilske industrije, IBIS arhitektura obećava širok raspon primjena, uključujući željezničku, zrakoplovnu, pomorsku i podatkovne centre, što naglašava predanost Stellantisa i Safta skalabilnoj i održivoj elektrifikaciji.