Rimac Technology, kompanija unutar Rimac Grupe, razvija i integrira baterijski sustav i pogonski sustav za novi luksuzni hiperautomobil Bugatti Tourbillon. Model je predstavljen krajem lipnja 2024. godine i odmah je rasprodan, a proizvodnja je ograničena na 250 primjeraka. Svi automobili bit će proizvedeni u Molsheimu u Francuskoj, dok su razvoj i dizajn komponenti obavljeni u Hrvatskoj i Berlinu, priopćeno je iz Rimac Technologyija
Tourbillon je prvi potpuno novi model razvijen u okviru zajedničke tvrtke Bugatti Rimac. Dizajn automobila nastaje u Hrvatskoj i Berlinu, dok se istraživanje, razvoj i proizvodnja ključnih komponenti odvijaju u Hrvatskoj. Sklapanje vozila odvija se u Molsheimu u Francuskoj, povijesnom sjedištu Bugattija.
Ključna tehnička rješenja
Rimac Technology je za Tourbillon razvio sofisticirani hibridni sustav od 800 V, koji se integrira s atmosferskim motorom V16 zapremine 8,3 litre. Sustav kombinira snagu benzinskog motora s trenutnim odzivom električnih motora, čime se postiže visoka razina performansi.
Električni pogonski sustav uključuje tri motora – dva na prednjoj i jedan na stražnjoj osovini – s ukupno 800 konjskih snaga i maksimalnim brojem okretaja od 24.000 u minuti. Motori pokreću e-osovinu s jednom od najvećih gustoća snage u industriji. Sustav koristi invertere na bazi silicij karbida i vlasnički softver Rimac Technologyja, što osigurava visoku učinkovitost i sigurnost.
Unatoč kompleksnosti pogona, Tourbillon je kraći i lakši od prethodnog modela Chiron, koji je koristio isključivo motor W16 s četiri turbopunjača.
Baterijski sklop i sigurnost
Hibridni sustav pokreće baterijski sklop Rimac Technologyja kapaciteta 25 kWh, u obliku slova T, koji služi i kao strukturna komponenta vozila. Baterija koristi napredno hlađenje uljem i više od 1.500 ćelija uronjenih u ulje, kojima upravlja sustav za upravljanje baterijama (BMS) razvijen prema međunarodnim sigurnosnim standardima (ASPICE razina 2, ASIL D).
Pogon i dodatne funkcionalnosti
Cjeloviti stražnji pogonski sklop – V16 motor, mjenjač s dvostrukom spojkom, osam brzina, diferencijal s vektoriranjem okretnog momenta i 250-kilovatni stražnji električni motor – teži 430 kilograma, što je jednako težini motora modela Chiron bez dodatnih komponenti. Prednja električna osovina s dva motora i dvostrukim inverterima minimalno povećava masu vozila, a omogućuje napredno upravljanje okretnim momentom.
Električni motori preuzimaju i dodatne funkcije, poput pokretanja motora, rada kao generatori i poboljšanja performansi, čime se eliminira potreba za klasičnim 12-voltnim sustavima i remenskim pogonima. Sustav omogućuje vožnju do 60 kilometara isključivo na električni pogon.
Elektronička arhitektura i upravljanje toplinom
Tourbillon koristi tri elektroničke upravljačke jedinice, čiji su hardver i softver razvijeni i proizvedeni u Rimac Technologyju. Posebna pažnja posvećena je upravljanju toplinskim sustavima, čime se osigurava optimalna učinkovitost baterije i motora, čak i pri maksimalnim opterećenjima, poput postizanja maksimalne brzine od 445 km/h.
Serijska proizvodnja i planovi
Bugatti Tourbillon, opremljen hibridnim pogonom Rimac Technologyja, bit će dostupan kupcima od 2026. godine, a proizvodnja će biti ograničena na 250 jedinica.
Rimac Technology ističe da iskustvo stečeno na ovom projektu planira primijeniti i u budućim suradnjama s velikim proizvođačima automobila, s ciljem ubrzanja tranzicije na električne pogone u industriji.