Japanska tvrtka je razvila prijenosni uređaj sposoban procijeniti otpornost filma boje na koroziju u samo nekoliko minuta. Mazds ima za cilj proširiti uslugu izvan automobilskog sektora, podržavajući održavanje infrastrukture i napore održivosti
Mazda Motor Corporation (Mazda) provodi sveobuhvatna ispitivanja kako bi procijenila komercijalnu isplativost svoje 'Usluge procjene otpornosti premaza na koroziju'. Kroz ovu inicijativu, Mazda nastoji riješiti društvene izazove smanjenjem utjecaja na okoliš, a istovremeno podržava učinkovito održavanje i produljeni vijek trajanja javne infrastrukture. Kako bi proširila uslugu izvan automobilskog sektora, Mazda će izlagati na 8. sajmu boja i premaza - COATING JAPAN -, koji se održava u Makuhari Messeu (prefektura Chiba) od srijede 12. studenog do petka 14. studenog 2025.
Značajke tehnologije procjene otpornosti premaza na koroziju
Tradicionalno se otpornost obojenih komponenti na koroziju procjenjuje izazivanjem hrđe tijekom nekoliko mjeseci pomoću specijalizirane opreme za ispitivanje, nakon čega slijedi vizualni pregled radi procjene propadanja. Godine 2017. Mazda je postala prva tvrtka u industriji koja je implementirala praktičnu tehnologiju procjene koja omogućuje brzu procjenu otpornosti premaza na koroziju na licu mjesta.
Ova inovacija dovela je do razvoja prijenosnog mjernog instrumenta sposobnog pružiti kvantitativne procjene otpornosti premaza na koroziju u samo nekoliko minuta do nekoliko desetaka minuta. Nova metoda rješava ključna ograničenja konvencionalnih pristupa, uključujući duga razdoblja evaluacije, nedosljednost vizualnih standarda i poteškoće provođenja mjerenja u stvarnim uvjetima.
Doprinos rješavanju društvenih izazova
Nudeći uslugu u raznim industrijama, Mazda nastoji smanjiti utjecaj tehnologija premazivanja i razvoja materijala na okoliš, a istovremeno podržava učinkovito održavanje i produljeni vijek trajanja javne infrastrukture. Na primjer, u razvoju boja i premazanih komponenti potvrđeno je da smanjenje broja prototipova i ciklusa ponovnog testiranja dovodi do manje potrošnje sirovina i energije.
Nadalje, u sektoru društvene infrastrukture - poput mostova i dalekovodnih tornjeva - održavanje se često provodi u fiksnim intervalima, bez obzira na stvarno stanje ili degradaciju premaza. Očekuje se da će ova tehnologija omogućiti održavanje na temelju stanja omogućujući procjenu stanja premaza i poduzimanje aktivnosti očuvanja u odgovarajuće vrijeme.
Plan za komercijalizaciju
Mazda trenutno procjenjuje komercijalnu isplativost modela naručene usluge, pri čemu se uzorci koje daju partnerske tvrtke analiziraju pomoću Mazdine vlasničke dijagnostičke tehnologije, a rezultati se dostavljaju u neformalnim izvješćima.
Gledajući unaprijed, tvrtka namjerava pokrenuti ovu naručenu uslugu evaluacije 2026. godine, s planovima za prelazak na SaaS model u oblaku u budućnosti. To je usluga koja automatski prenosi podatke izmjerene instrumentima u oblak, analizira ih pomoću softvera temeljenog na oblaku i isporučuje rezultate na uređaje poput računala.
Mazda će iskoristiti vlastite tehnologije koje je razvila kroz razvoj i proizvodnju automobila, primjenjujući ih izvan automobilskog sektora kako bi podržala tvrtke i lokalne vlasti u rješavanju društvenih izazova.