SIGURNOST PRIJE SVEGA

Komatsu i Toyota razvijaju autonomno lagano vozilo: Ubrzavanje autonomije u rudarskim operacijama

19.05.2023 u 15:08

Bionic
Reading

Obje tvrtke trenutno testiraju konceptni ALV (autonomno lagano vozilo) na svojim poligonima i planiraju imati funkcionalni koncept na mjestu kupca do otprilike siječnja 2024. godine

Komatsu, poznati japanski proizvođač građevinskih strojeva, i Toyota će razviti autonomno lagano vozilo koje će pokretati Komatsuov Autonomous Haulage SystemLaunch. Prema priloženoj slici čini se da se radi o svestranom pick-up vozilu Toyota HiLux.

Suradnja je to za ubrzavanje autonomije u rudarskim operacijama, što je iznimno važno jer je npr. Komatsu dumper kamion (Dump Truck) oznake 980E (na slici) prilično glomazno vozilo koje samo teži čak 625 tona (nazivna nosivost materijala je čak 369 t). Snaga mu je 3500 KS (2610 kW), maksimalna brzina 60,7 km/h, a dimenzije su mu sljedeće: dužina 15,7 m, širina 10,0 m, visina 8,0 m (prazno vozilo).

Komatsu i Toyota su objavili pokretanje zajedničkog projekta za razvoj autonomnog lakog vozila (ALV) koje će raditi na Komatsuovom autonomnom prijevoznom sustavu (Autonomous Haulage System ili AHS). Kako bi ostvarili daljnja poboljšanja sigurnosti i produktivnosti u rudnicima pokretanjem autonomnih kamiona za prijevoz materijala (tzv. dumper kamioni) i automatiziranih ALV-a kojima upravlja AHS, Komatsu i Toyota pokreću napore za zajednički razvoj novih tehnologija. Obje tvrtke trenutno testiraju konceptni ALV na svojim poligonima i planiraju imati funkcionalni koncept na mjestu kupca do otprilike siječnja 2024.

Komatsu prvi potpuno autonomni damper kamion na svijetu na Minexpo-u 2016. Izvor: Promo fotografije / Autor: Awesome Earthmovers

Minerali i izvori energije ključni su u našim životima i industriji. Autonomija nudi mogućnost uklanjanja ljudi od opasnosti i povećanja sigurnosti. Našim rudarskim klijentima može omogućiti nastavak napornog rada na opskrbi kritičnim mineralima unatoč stalnom izazovu nedostatka radne snage u rudarskoj industriji. Također može pružiti dodatne sigurnosne mjere za rudarska mjesta na kojima radi više dijelova opreme, u nastojanju da se smanje nesreće uzrokovane ljudskom greškom.

Od pokretanja prve svjetske komercijalne primjene AHS-a 2008. godine, Komatsu je uspostavio dokazane performanse u različitim okruženjima rudnika i stekao reputaciju sigurnosti i produktivnosti. Trenutačno, kada autonomni tegljači s omogućenim AHS-om i ručna laka vozila koja se koriste za održavanje ili prijevoz istovremeno voze na cestama za prijevoz, autonomni tegljači mogu smanjiti brzinu ili se zaustaviti kada prolaze pored lakih vozila kako bi izbjegli moguće sudare uzrokovane ljudskom greškom. S druge strane, potražnja kupaca za poboljšanom produktivnošću u operacijama rudnika kada je u pitanju radna učinkovitost autonomnog kamiona ostaje problem.

U svjetlu tih okolnosti i u nastojanju da brzo riješe te probleme, Komatsu i Toyota su se udružili kako bi ubrzali autonomiju u rudnicima. Komatsu će razviti novi program upravljanja za ALV na svom AHS nadzornom sustavu, a Toyota će razviti ALV koji rade automatski pod AHS kontrolom.

Toyota HiLux: 50 godina legendarnog pick-upa Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Glavna svrha projekta

Radom Komatsuovih autonomnih dumper kamiona i Toyotinih ALV-ova u rudnicima koristeći zajednički AHS, sljedeća poboljšanja sigurnosti i produktivnosti bit će ostvarena u cijeloj rudarskoj operaciji: ALV-ovi sigurno rade na operativnim putevima; Sprječavanje slučajnog kontakta uzrokovanog od strane vozača, s postojećim ručnim lakim vozilima; Minimizirajte smanjenja brzine ili kratkih zaustavljanja autonomnih tegljača dok prolazite pored lakih vozila na vučnom putu.

Komatsu HD 785 u upotrebi Izvor: Promo fotografije / Autor: Komatsu

Toyotin autonomni rad ALV-a ubrzava daljnja poboljšanja i dodaje funkcije koje doprinose sigurnosti i produktivnosti. Također su bitini autonomni prijenos dijelova za drugu rudarsku opremu koja radi na terenu, kao i autonomni prijenos operatera opreme za druge strojeve poput opreme za utovar ili buldožera.

Uloga svake tvrtke

Prema cilju suradnje, Komatsu će razviti novi program upravljanja ALV na svom AHS-u. S druge strane, Toyota će razviti ALV koji radi autonomno pod kontrolom AHS-a.

Komatsu Autonomous Haulage System (AHS) Izvor: Promo fotografije / Autor: Komatsu

Karakterisitike AHS-a

Otkako je Komatsu lansirao prvu svjetsku komercijalnu primjenu AHS-a 2008. godine, tvrtka je dosad postavila više od 650 kamiona na dvadeset i dvije (22) lokacije u pet (5) zemalja. Komatsuov AHS je u proteklom periodu stekao visoku reputaciju što se tiče sigurnosti i produktivnosti od strane velikih svjetskih kompanija za resurse.

Toyoti je sigurnost glavni prioritet i cilj joj je nula žrtava u prometnim nesrećama kao krajnji cilj. Toyota razvija tehnologije sigurne i automatizirane vožnje kao dio svoje vizije pružanja 'Mobilnosti za sve'. U ovoj razvojnoj suradnji s Komatsuom, Toyotine tehnologije automatske vožnje koristiti će se za doprinos sigurnosti ljudi na njihovom radnom mjestu.

Komatsu je rekao kako će težiti stvaranju novih vrijednosti kako bi postojano koračao prema sljedećoj fazi za radno mjesto budućnosti i prenio održivu budućnost sljedećoj generaciji kroz DANTOTSU vrijednost. Vrijednost DANTOTSU definirana je kao stvaranje vrijednosti za kupca koja generira pozitivan ciklus poboljšanja zarade i rješenja ESG-a u Komatsuovom srednjoročnom planu upravljanja, pod nazivom 'DANTOTSU vrijednost – Zajedno, do 'sljedećeg' Uizvorno 'to The Next') za održivi rast'.

Komatsu i Toyota su naveli kako 'dijele viziju razvoja bogatog i održivog društva koje će prenijeti sljedeću generaciju'. Da bi to učinili, ubrzavaju svoje napore da ostvare pametna i čista buduća rudnička mjesta, što u konačnici dovodi do veće sigurnosti i produktivnosti za njihove klijente i partnere.