BROJNE RAZLIKE

Gume za električne automobile drugačije su od onih za benzince i dizelaše

  • Autor: Ivan Živković
  • Zadnja izmjena 16.04.2018 14:17
  • Objavljeno 16.04.2018 u 14:17
tportal

Izvor: Screenshot / Autor: YouTube

Električni automobili u mnogočemu se razlikuju od svojih pandana pogonjenih motorom s unutarnjim izgaranjem

Najuočljivija razlika je, naravno, manjak ispušnog sustava, kao i rešetke hladnjaka na električnim vozilima, no to je samo početak priče. Ova vozila fundamentalno se razlikuju skoro do posljednje komponente, a možda najbolji primjer su gume.

Možda biste mogli pomisliti da električni automobili mogu koristiti postojeće pneumatike, no bili biste samo djelomično u pravu.

Goodyear tvrdi da zbog većeg okretnog momenta dostupnog praktički od 0 okretaja u minuti električna vozila troše konvencionalne gume i do 30 posto brže od benzinaca i dizelaša.

Stoga su razvili gumu EfficientGrip Performance koja bi se u prodaji trebala naći početkom iduće godine. Ovaj pneumatik uz specijalnu mješavinu ima i uže ripne, te niži otpor kotrljanja kako bi smanjio potrošnju i produžio autonomiju.

  • +4
  • +1

Tesla Roadster

Izvor: Promo fotografije / Autor: Tesla

Budući da su električni automobili značajno teži od benzinaca i dizelaša istih dimenzija, Goodyearova guma ima i ojačan bočni zid, a inženjeri su se također potrudili učiniti gumu tišom jer električni pogoni praktički ne proizvode buku, pa zvuk kotrljanja kotača dominira u unutrašnjosti vozila.

Gume igraju značajnu ulogu u ponašanju vozila, pa je za očekivati da će napredak i na ovom polju ubrzati ionako impresivna vozna svojstva električnih automobila.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi