ILI VEĆ?

GM očekuje zaradu od električnih automobila tek od 2021

10.01.2018 u 15:16

Bionic
Reading

Kompanije koje se bave proizvodnjom najčešće to ne čine iz altruističkih razloga, već su motivirane profitom

Isto vrijedi i za automobilske proizvođače. Ova industrija trenutno se nalazi na prekretnici gdje postojeća tehnologija motora s unutrašnjim izgaranjem postepeno prepušta mjesto vozilima na struju.

Jedini problem je taj što proizvođači automobila, iako su neki agresivno krenuli u istraživanje, razvoj i osvajanje tržišta, na električnim automobilima još uvijek nižu samo gubitke, čak i u situacijama kad potražnja uspjeva višestruko nadmašiti očekivanja.

Budući da su odjeli koji se bave električnim vozilima dio grupacija koje glavni dio prihoda još uvijek ostvaruju prodajom konvencionalnih automobila, malo je reći da se podaci o njihovoj profitabilnosti kriju.

Jedini proizvođač električnih automobila koji kvartalno izvještava o financijama je Tesla, koja po svakom tromjesečju izgubi u prosijeku milijardu dolara. Poznato je i da je Opel na Amperi-e gubio čak 10.000 eura po automobilu.

U GM-u ipak vjeruju kako će početi zarađivati na električnim automobilima i to već 2021.

Ili tek 2021, kako se uzme.

Plan je povećati udio nikla i smanjiti udio kobalta u baterijama, kako bi se cijena njihove proizvodnje umanjila bar 30 posto. Američki inženjeri također žele baterijske pakete učiniti efikasnijima, te poboljšati protok energije i hlađenje sustava.

Baterije su trenutno najveći problem za automobilske proizvođače. Osim što dobavljači ne mogu zadovoljiti potražnju, cijena metala koji se koriste u njihovoj proizvodnji višestruko se povećala posljednjih godina. Cijena kobalta je, primjerice, samo u 2017 porasla za 129 posto na 75.500 dolara po metričkoj toni.

Iz istog razloga proizvođači najveći udio novca za istraživanje i razvoj ulažu upravo u baterijsku tehnologiju.

Hoće li ovi napori uroditi plodom ostaje za vidjeti.

  • +2
Opel Ampera-e Izvor: Promo fotografije / Autor: Opel