SHOWCAR

Dizajneri o Cupri Tindaya izložbenom automobilu: Kreativni proces i izazovi vizije brenda za budućnost

07.10.2025 u 09:00

Bionic
Reading

Iza 15 mjeseci koliko je bilo potrebno za stvaranje izložbenog automobila poput Cupra Tindaya, predstavljenog na sajmu IAA Mobility 2025 u Münchenu 8. rujna, stoje bezbrojni sati eksperimentiranja, istraživanja tekstura, istraživanja novih koncepata, kombiniranja različitih tehnologija i zamišljanja budućnosti

Izložbeni automobil Cupra Tindaya, predstavljen na sajmu IAA Mobility 2025, označava povratak osnovama stavljajući vozača u središte i dovodeći povezanost s automobilom do krajnjih granica. Dizajnerski tim Cupre prepričava kreativni proces i izazove vizije brenda za budućnost.

Francesca Sangalli, voditeljica odjela za boje i obloge te koncept i strategiju: 'Naš put bio je put istraživanja i preuzimanja rizika. Iskustvo koje nas je duboko obogatilo i odjeknut će u budućim dizajnima.'

Iza 15 mjeseci koliko je bilo potrebno za stvaranje izložbenog automobila poput Cupre Tindaye, predstavljenog na sajmu IAA Mobility 2025 u Münchenu 8. rujna, stoje bezbrojni sati eksperimentiranja, istraživanja tekstura, istraživanja novih koncepata, kombiniranja različitih tehnologija i zamišljanja budućnosti. Ukratko, to je bilo iskustvo učenja za dizajnere Cupre, koji nam govore sve o ovom transformativnom procesu koji nadilazi dizajn i koji će se odraziti u budućim modelima, s fokusom na tri glavna koncepta.

Podrijetlo

Postoji jedna ideja koju su dizajneri od samog početka stavili u središte pozornosti: Bez vozača, Bez Cupre. 'U Cupri uvijek stvaramo emocije i iskustva kroz naše proizvode, jer bez njih ne bi bilo Cupre', kaže Julio Lozano, voditelj vanjskog dizajna u Cupri. Imajući tu premisu na umu, odjeli za vanjski i unutarnji dizajn, boje i obloge te digitalni dizajn surađivali su kao jedno.

Cupra Tindaya Showcar Izvor: Promo fotografije / Autor: CUPRA

Rezultat je model opremljen vratima nasuprotnim stranama u stilu limuzine, ostavljajući cijeli unutarnji prostor slobodnim, sa svim elementima usmjerenim prema vozaču. Također su se željeli vratiti podrijetlu analogne tehnologije kako bi se emocije vožnje mogle intenzivnije osjetiti, u onome što definiraju kao Cupra 2.0.

'To je povratak iz digitalnog u fizičko, što se može osjetiti pri interakciji s interijerom, upravljačem, sjedalima, armaturnom pločom... Još uvijek imamo vrlo spektakularnu digitalnu komponentu, iako smo shvatili da ponekad morate razumjeti što vozač želi, a s Cupra Tindaya Showcarom, uzbuđenje je stvarnije nego ikad', kaže David Jofré, voditelj dizajna interijera u Cupri.

Oživljavanje

Još jedan koncept koji Cuprini dizajneri žele naglasiti i koji je bio prisutan tijekom cijelog kreativnog procesa bio je onaj o 'oživljavanju izložbenog automobila', objašnjava Francesca Sangalli, voditeljica odjela za boje i obloge te koncept i strategiju u Cupri, a Julio dodaje: 'Cupra Tindaya je model s vlastitom dušom: vanjski oblici inspirirani ljudskim tijelom, asertivan izgled trokutastih zjenica ili latentno disanje Crne maske. Sve izražava život.'

Unutra se ističe staklena prizma. 'To je srce modela, a interakcija s njim pokreće tri različita svjetlosna i zvučna iskustva, čineći da se još više osjeća kao živo biće', kaže Rubén Rodríguez, voditelj UX/UI odjela u Cupri. Ovaj koncept je pojačan teksturama, implementacijom parametarskog dizajna ispod kože na školjkastim sjedalima i korištenjem najnovijih 3D touch tehnologija na dijelovima koji reagiraju na dodir svjetlom i zvukom. 'Koncept materijala utjelovljuje transformaciju: mat postaje sjajan, mekan postaje tvrd, a čvrst se otapa u prozirnost, čineći da se automobil osjeća živim kroz materijale koji reagiraju na vaš dodir', kaže Francesca.

CUPRA Tindaya izložbeni automobil
  • CUPRA Tindaya izložbeni automobil
  • CUPRA Tindaya izložbeni automobil
  • CUPRA Tindaya izložbeni automobil
  • CUPRA Tindaya izložbeni automobil
  • CUPRA Tindaya izložbeni automobil
    +7
CUPRA Tindaya izložbeni automobil Izvor: Promo fotografije / Autor: CUPRA

Transformacija

Konačno, u ovom izložbenom automobilu nema ničega što se na neki način ne transformira. Parametarske teksture evoluiraju, boja prednjeg eksterijera se transformira, stapa se s drugom straga, izgled kotača se mijenja ovisno o kutu gledanja...

'sve je usmjereno na to da automobil doživljavamo kao da je u stalnom pokretu, čak i kada stoji', kaže Julio. 'Razvoj boje bio je jedan od najvećih izazova, spajanje dvaju tonova kroz ručno izrađen proces kako bi se postigla savršena harmonija s površinama', kaže Francesca.

Put do prezentacije na IAA Mobility 2025 bio je pun izazova, a ova transformacija, koja će se ponoviti u budućim modelima marke, ostavila je traga i na dizajnerima. 'Naš put bio je put istraživanja i preuzimanja rizika. Iskustvo koje nas je duboko obogatilo i koje će odjeknuti u budućim dizajnima', zaključuje Francesca.