Zakonodavstvo EU-a

Automobili sa stalnom Wi-Fi vezom neće biti standard: Neki će proizvođači biti u ozbiljnoj prednosti

Zgrada EU parlamenta u Bruxellesu

Zgrada EU parlamenta u Bruxellesu

Izvor: Pixsell / Autor: Winfried Rothermel/DPA

Povezivost budućih automobila mora biti zasnovana na tehnologijama koje su u sukladnosti sa starijom tehnologijom

Ključni zakonodavni odbor Europske unije u ponedjeljak je odbacio zahtjev Europske komisije za tehnologijom temeljenom na Wi-Fi tehnologiji za automobile, podržavajući kritičare koji su za alternativni standard 5G.

Povezivost modernih automobila ovisi o stalnoj internetskoj vezi

Povezivost modernih automobila ovisi o stalnoj internetskoj vezi

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Izvršna vlast EU-a nastoji postaviti mjerila za automobile povezane s internetom, što je tržište za proizvođače automobila, telekomunikacijske operatere i proizvođače opreme od kojeg se očekuje da će vrijediti milijarde eura godišnje.

Povjerenje Komisije za ITS-G5 s Wi-Fi-jem dalo bi Volkswagenu i Renaultu prednost u odnosu na Daimler, Ford i PSA grupu, koji zastupaju ideju o konkurentskom 5G standardu C-V2X.

Neki će proizvođači biti u nepovoljnijem položaju ako izvršna vlast EU-a odabere ITS-G5 s Wi-Fi-jem

Neki će proizvođači biti u nepovoljnijem položaju ako izvršna vlast EU-a odabere ITS-G5 s Wi-Fi-jem

Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG

Klauzula koja zahtijeva da se nove tehnologije modificiraju kako bi bile kompatibilne sa starijom tehnologijom pokrenula je uzbunu u telekomunikacijskoj industriji usmjerenoj na standard 5G i druge uključene strane. Odbor za promet u Europskom parlamentu izjavio je kako će klauzula kočiti inovacije. Šef Komisije za digitalne komunikacije Andrus Ansip te Finska i Španjolska također su kritizirali ovaj zahtjev. Izvršna vlast EU-a odbila je komentirati glasovanje parlamentarnih odbora.

In Car Gaming Challenge u Mercedesu ovisi o stalnoj Wi-Fi povezanosti

In Car Gaming Challenge u Mercedesu ovisi o stalnoj Wi-Fi povezanosti

Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG

Parlament će 17. travnja glasovati o prijedlogu Komisije, koji može biti blokiran samo većinom. Europsko vijeće također ima pravo glasa o tom pitanju, a također bi mu trebala većina zemalja EU-a da bi se zaustavio ovaj prijedlog.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!