S kombinacijom 1079 KS i 1100 Nm putem hibridnog pogonskog sklopa, Valhalla je prvi serijski superautomobil Aston Martina sa središnje smještenim motorom, prvi plug-in hibrid i prvo proizvodno vozilo s namjenskim mogućnostima električnog dometa
Aston Martin Valhalla je prošli tjedan imala svoju globalnu javnu dinamičku premijeru uoči vikenda Velike nagrade Monaka Formule 1. Vozio ju je vozač tima Aston Martin Aramco Formula One i dvostruki svjetski prvak Formule 1, Fernando Alonso, a Valhalla se uoči F1 treninga otisnula na kultnu uličnu stazu u Monaku, nakon što je nedavno završila završna validacijska testiranja na cesti i na stazi.
Valhalla je već privukla svjetsku pozornost svojom fuzijom tehnologija Formule 1 usmjerenih na performanse. Bliska suradnja s Aston Martin Performance Technologies (AMPT) – konzultantskim odjelom tima Aston Martin Aramco Formula 1 – na dinamici, aerodinamici i materijalima unijela je dodatnu dimenziju u dizajn i razvoj Valhalle. Nakon što se do sada u javnosti pojavljivao samo na statičkom izložbenom prostoru, ovo je bio prvi dinamički javni nastup superautomobila, ističući njegov vrhunski hibridni pogonski sklop, vrhunsko upravljanje i neusporedivu dinamiku vožnje – a da ne spominjemo njegov blistavi dizajn.
Monumentalni trenutak u bogatoj 112-godišnjoj povijesti Aston Martina, Valhalla se pojavljuje na legendarnoj cestovnoj stazi kroz Monte Carlo u Podium Greenu inspiriranom trkaćim automobilom AMR25 s lime zelenom livrejom, a za volanom je glavni razvojni vozač superautomobila Fernando Alonso, koji gura automobil do njegovih granica oko Casino Squarea i kroz tunel.
Adrian Hallmark, izvršni direktor Aston Martina, je rekao: 'Ekstremne performanse i neviđena dinamička širina pojasa koja razlikuje Valhallu od konkurenata pružile su mnoge nove mogućnosti i inženjerskim i dizajnerskim timovima tijekom njezinog razvoja. Svjedočiti kulminaciji neumornog rada svih uključenih timova, prikazanom na kultnoj F1 stazi poput Monaka i pod vodstvom ikone poput Fernanda, značajan je trenutak u bogatoj povijesti Aston Martina, kako cestovnih automobila tako i utrka.'
Tehničke karakterisitike 4,0-litrenog twin-turbo V8 motora
S kombinacijom 1079 KS i 1100 Nm putem hibridnog pogonskog sklopa, Valhalla je automobil mnogih 'prvenstava': prvi serijski superautomobil Aston Martina sa središnje smještenim motorom, prvi plug-in hibrid i prvo proizvodno vozilo s namjenskim mogućnostima električnog dometa. Prvi model marke koji koristi 4,0-litreni twin-turbo V8 motor s ravnim radilicom (flat-plane crank) – najučinkovitiji V8 motor ikad ugrađen u Aston Martin – i prvi koji koristi potpuno novi 8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom (DCT) marke, koji uključuje e-motor i elektronički stražnji diferencijal (E-diff). Također je prva primjena potpuno novih dvaju motora na prednjoj osovini, koji olakšavaju vektoriranje okretnog momenta i doprinose sustavu pogona na sve kotače.
Inače, V8 motor s ravnom radilicom je vrsta radilice za upotrebu u motorima s unutarnjim izgaranjem koji ima kut od 180 stupnjeva između hodova radilice. Cilindri tradicionalnog V8 motora s križnom radilicom pale se jednom svakih 90 stupnjeva rotacije radilice, što rezultira glatkom isporukom snage i dobrim karakteristikama okretnog momenta. V8 motor s ravnom radilicom u biti je par linijskih četverocilindričnih motora spojenih na radilici. Ravne radilice koriste se u motorima s V-konfiguracijom, obično s osam cilindara.
Službeno, Valhalla će ubrzavati od 0 do 100 km/h za samo 2,5 sekunde i postići maksimalnu brzinu od elektronički ograničenih 350 km/h, što je čini jednim od najbržih automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem u prodaji.
Ograničena na 999 jedinica, isporuka Aston Martinovog ultimativnog superautomobila, Valhalle, trebala bi započeti u drugoj polovici 2025. Britanski Autocar navodi kako je cijena jednog primjerka 850.000 funti (1.010.990 eura, uključujući PDV), iako se očekuje da će mnogi primjerci automobila proći kroz Aston Martinov Q program personalizacije, tako da će neki koštati znatno više od te brojke.