IZNENAĐENJA IZ BARCELONE

Ovo su najuzbudljiviji mobiteli i mobilna rješenja s najvećeg sajma mobilne industrije

03.03.2017 u 06:48

Bionic
Reading

Mobile World Congress u Barceloni ove godine obilježili su više-manje očekivani uređaji, no pored toga su pažnju potrošača privukla i neka iznenađenja

Nema smisla preskakati stvari. Srca potrošača (kao i medija koji su bili prisutni na događanju) osvojila je nova Nokia 3310, duhovni nasljednik modela koji je obilježio početak mobilnog putovanja za mnoge potrošače danas. Jasno, novitetu je osvježen dizajn, a usprkos ograničenosti u brzini povezivanja (2G) te mizernoj kamerici i mogućnostima općenito, on bi trebao ponuditi vrijeme razgovora od 22 sata. Bit će dostupan u crvenom, žutom, plavom i sivom izdanju, po prosječnoj maloprodajnoj cijeni od 49 eura, a posebno je namijenjen tržištima u razvoju - i nostalgičarima, jasno. 

Teško da će postići uspjeh izvorne Nokije 3310, prodane u 126 milijuna primjeraka, no to nije ni potrebno. Svjetla reflektora bila su uperena u svojevrstan 'povratak Nokije', a povratak legendarnog uređaja zgodan je potez za PR. Ovaj model je, doduše, skrenuo pažnju s drugih noviteta finske tvrtke HMD Global, koja je licencirala ime Nokia. 

No, vrijedi spomenuti i kako su noviteti tu tek reda radi i ne ističu se ničim posebnim, osim prihvatljivom cijenom. HMD Global nije prezentirao mobilnu perjanicu koju su mnogi očekivali iz glasina. Finska tvrtka po svoj prilici ne srlja na tržište Android uređaja gdje u vrhu dominira Samsung, a koji tek treba predstaviti svoj model Galaxy S8. 

Nokia 3310 Izvor: Promo fotografije / Autor: HMD

LG G6 je potpuno otkriven još u glasinama. Dok nije predstavljao posebno iznenađenje po predstavljanju kao spomenuta Nokia 3310, treba reći da se uređaj južnokorejske tvrtke itekako ističe u moru drugih uređaja nalik jedan drugom. Glavno zanimanje za ovaj uređaj ne leži u njegovim hardverskim iznutricama, koliko u vanjskom dizajnu s 5,7-inčnim produženim zaslonom neobičnog formata (18:9) i vrlo tankih okvira. 

Korištenje ovakvog omjera stranica je imalo višestrukih prednosti, kažu u LG-ju. Pored mogućnosti rada s više aplikacija istovremeno na jednom zaslonu, tu je više prostora za pregled sadržaja općenito, posebno kada je riječ o filmovima. Pri tom povećanje dijagonale zaslona ne znači i poteškoće s rukovanjem uređaja, upravo zbog toga što je ostao normalne širine.

Hardver je više no solidan - iako ne ono što se očekivalo od jedne perjanice. Srce LG-ja G6 je tako prošlogodišnji Snapdragon čip, po svoj prilici zbog toga što je Samsung ugrabio ekskluzivu. No, po pitanju ekskluzive LG ima i jednu prednost - prvi je uređaj ove godine koji je predstavljen s ovakvim pristupom dizajnu zaslona, a velika je vjerojatnost da će smartphonea sl. dizajna do konca ove godine biti pregršt.

Ovo je LG G6 Izvor: Promo fotografije / Autor: LG

Mnogi su polako (i možda pomalo neopravdano) počeli zaboravljati na još jednog proizvođača pametnih telefona. Riječ je o Sonyju. On je pažnju ove godine zaslužio zahvaljujući perjanici Xperia XZ Premium, a dok je dizajn više-manje već poznat, Sony se opet vratio korijenima i naglasak stavio na mogućnosti mobilne kamerice. 

Motion Eye kamera ovog uređaja može snimati slow-motion materijal pri vrtoglavih 960 sličica u sekundi, što je apsolutni rekord za pametne telefone. Kako bi multimedijalni okvir bio potpun, Xperia XZ Premium riječima Sonyja donosi i prvi 4K HDR zaslon na svijetu (5,5 inča). Kome su video i fotografija bitni, čini se da neće trebati tražiti mnogo dalje od ovog uređaja. 

Shooting in Super slow motion with Xperia XZ Premium Autor: Sony Mobile

Jasno, kad je o fotografiji riječ, teško je ne spomenuti i Huaweijevu novu perjanicu P10. Kineski div se drži provjerene formule postavljene prethodnim uređajima, gdje su iskoristili Leica brand za naglašavanje vrhunskih foto mogućnosti. P10 tako donosi nadograđenu Leica kamericu s 12-megapikselnim senzorom za hvatanje boje i 20-megapikselnim monokromatskim senzorom, koji bi trebao služiti za hvatanje najmanjih detalja. 

Što se dizajna tiče, on je više-manje ostao neizmijenjen u odnosu na lani. Tu je tek poliranje pokojeg detalja, no u Huaweiju su stoga predstavili i veće izdanje uređaja P10 Plus.

Huawei ne zanima posebno to što kategorija pametnih ručnih satova nije posebno dobro dočekana na tržištu. Stoga su, dok se drugi proizvođači još premišljaju oko kategorije, na MWC-u predstavili i Huawei Watch 2, potpuno vodootporan smartwatch s Android Wear 2.0 platformom.

  • +15
Upoznajte Huawei P10 Izvor: Promo fotografije / Autor: Huawei

Mnogi će se upitati, gdje je nestao Samsung? Ove godine su odlučili zaobići Mobile World Congress kada su u pitanju pametni telefoni, a najavili su tek kako njihovu perjanicu Galaxy S8 valja očekivati koncem ožujka. 

Usprkos tome, ovaj južnokorejski div je itekako ugrabio pažnju svijeta, jer je njihova prošlogodišnja perjanica Galaxy S7 edge u Barceloni sada proglašena najboljim pametnim telefonom 2016. godine. 

Kako stvari ne bi bile potpuno puste po pitanju noviteta, tvrtka je na Mobile World Congressu otkrila novi tablet Galaxy Tab S3, kao i novi Gear VR sustav za virtualnu stvarnost. Tu je i prava konkurencija Microsoftovom hibridnom računalu Surface, Samsung Galaxy Book.

Ovo je novi Tab S3 Izvor: Promo fotografije / Autor: Samsung

Motorola se nikako ne da. Pod Lenovom je ovaj proizvođač u Barceloni otkrio nekoliko noviteta koji bi mogli nastaviti trend najboljeg odabira u kategoriji srednjeg tržišnog segmenta. 

Modeli G5 i G5 Plus ne samo da se oslanjaju na izvrsnost prethodnika, već nastavljaju tim istim stazama - pružanjem vrhunskih karakteristika i kvalitete u svojoj cjenovnoj kategoriji. 199 i 279 eura redom potrošačima donosi 5-inčni ili 5,2-inčni uređaj sa sposobnim Snapdragon 430/625 čipovima. 

G5 Plus nije tek bolji zahvaljujući većoj dijagonali ili nešto snažnijem čipu, već donosi i 'najnapredniju kamericu u klasi', riječima Motorole. 

Motorola G5 Plus - Izvanredna kamera, zapanjujući izgled Autor: Motorola

Nokia nije jedino zvučno klasično ime koje se 'obnovilo' na Mobile World Congressu 2017. Kineski proizvođač TCL je na MWC-u najavio kako je rezultat licenciranja branda BlackBerry uređaj KEYone, za koji bi mogli itekako zapeti obožavatelji BB-a.

Baš kao i kod ranijih BB klasika i KEYone središte pažnje grabi hardverskom tipkovnicom, koja se može iskoristiti i za geste - čime se virtualno povećava zaslon osjetljiv na dodir. Softversku stranu priče čini Android, a tu su naravno i brojne sigurnosne značajke koje su već godinama simbol posrnulog BlackBerryja. 

Upoznajte BlackBerry KEYone Autor: BlackBerry Mobile

Alcatel se pak ove godine pobrinuo da drugi jeftini uređaji ne dobiju svjetla reflektora u tolikoj mjeri kao oni, a čim drugim nego vlastitim osvjetljenjem. Ne, nema šale, Alcatelov A5 LED u sebi krije pravi 'light show', koji osvjetljenjem može pratiti glazbu ili raspoloženje korisnika. 

Drugi uređaji u ovoj niskobudžetnoj kategoriji su pomalo dosadni, a čini se kako je Alcatel LED-icama napravio pravu stvar: 

Upoznajte Alcatel A5 LED Autor: Alcatel

Dio proizvođača je umjeto novih uređaja odlučio predstaviti tek tehnologije na kojima rade za poboljšanje mobilnog svijeta. Jedan od njih je Oppo, koji je razvio nevjerojatnu mobilnu kamericu, s mogućnosti peterostrukog zumiranja bez gubitka kvalitete. 

Oppo je najavio kako će u mjesecima koji slijede otkriti barem jedan pametni telefon koji integrira novorazvijenu tehnologiju: 

Oppo mobilna kamerica s peterostrukim zoomom Autor: Oppo

Mobile World Congress u Barceloni polako zatvara svoja vrata, no mobilne inovacije za 2017. godinu još uvijek nisu gotove. Nekolicina analitičara se, baš kao za sajam CES u Las Vegasu, počela pitati čemu ovakva događanja uopće (kada veliki dio tehnologija i uređaja tek treba imati premijeru van okvira sajma), no to u neku ruku nije posebno pošteno pitanje. Teško je reći da istinskih noviteta i iznenađenja nije bilo. 

Pored toga, brojne tvrtke jednostavno ne mogu računati na prestiž i ostvarivanje vlastitih događanja poput Samsunga pa im je ovakvo organiziranje u sklopu golemog događanja jedini prihvatljivi izbor za prikaz potrošačima.