Obitelj i dom ZLATNI SAVJETI

Što trebate raditi da biste uspjeli na poslu?

U današnje vrijeme sve je više uspješnih žena sa zavidnim karijerama. Žene su se uspjele izboriti za svoje mjesto u poslovnom svijetu. No, to nije uvijek slučaj. I dalje se često događa da zastarjela razmišljanja poput toga da se žene ne trebaju boriti za sebe i razvoj svojih karijera, utječu na mnoge žene

One tada stvari prepuštaju slučaju, ne žele se gurati i isticati te će se pomiriti s onim što imaju. Činjenica je da su žene jednako sposobne kao i muškarci biti ambiciozne, asertivne i proaktivne. Donosimo nekoliko osnovnih savjeta koji će vam pomoći da to i postanete, ako već niste, piše portal InsideOut.hr.

Donesite odluku o postignuću

Često se događa da nismo na čisto s odlukom o tome da želimo biti uspješni. Željeli bismo napredovati i razvijati karijeru, no s druge stane se ne želimo natjecati s kolegama i nametati im se. Možda je uzrok tome da smo previše ljubazni ili nemamo dovoljno razvijeno samopouzdanje. Možemo razmišljati da nam je potrebno još radnog iskustva i vježbe kako bismo napredovali na poziciju koju priželjkujemo, a u isto smo vrijeme potpuno sposobni i kvalificirani za taj položaj. Kad se radi o postignuću, ne možemo biti ambivalentni. Potrebno je donijeti odluku o tome želimo li napredovati ili ne i izboriti se za sebe. Natjecanje s kolegama ne znači da moramo igrati igre i biti podli. Potrebno je samo pokazati kako smo dobri u tome što radimo i skrenuti pažnju i nadređenima na tu činjenicu, a ne se skrivati iza kolega koji na kraju mogu dobiti naše mjesto.

Promovirajte se

Ako konstantno težimo tome da sav posao napravimo savršeno, neće nam ostati dovoljno vremena da svoj savršeni rad prezentiramo i pokažemo kako smo dobri. U poslu nema mjesta za lažnu skromnost. Bolje je prikazati svoj rad dok još nije niti završen i prezentirati daljnje korake te na taj način pokazati pred šefom kako razmišljamo i koliko smo kreativni. Nije dovoljno samo napraviti posao, već i pričati o tome kako je napravljen. Pokazati svoja znanja i vještine, da se vidi da je posao naša zasluga. Jer na kraju, na natjecanju iz matematike, najviše bodova dobivamo za postupak. Rezultat mora biti točan, ali samo njega smo mogli od svakoga prepisati.

Povežite se i nađite mentora

Ako žena radi u uglavnom muškom uredu, teško će joj biti pronaći razumijevanje i potporu od svojih kolega kad primjerice dođe s porodiljnog dopusta. Zato je važno imati kolegice koje nam mogu pružiti potporu i savjete jer su vrlo vjerojatno i same to prošle. Razgovor i tuđa iskustva mogu nam dati pogled iz druge perspektive i pomoći nam da se lakše nosimo s postojećim problemima. Također, dobro je imati vodstvo i pomoć dobrog mentora. Mentora treba pažljivo izabrati da bude netko tko će nas poticati na rast i razvoj karijere i od koga ćemo puno toga naučiti. Potrebno je razviti strategiju vlastitog razvoja u čemu nam itekako može pomoći dobar mentor. Ambicija, snaga i autoritet su pozitivne vrijednosti u poslovnom svijetu i ne treba od njih bježati, već se potruditi da to postanu i naše kvalitete.

211613 ,202154,199229,198463

Ne doživljavajte sve osobno

Žene često imaju tendenciju svidjeti se svima na poslu. Iako je održavanje dobrih međuljudskih odnosa i kolegijalnost važan dio dobre organizacije, potrebno je biti autentičan i vjeran sebi. Nekima ćemo se svidjeti takvi kakvi jesmo, nekima ne. I to je sasvim u redu. Kako se ne možemo dopasti svim ljudima i nisu nam svi prijatelji u privatnom životu, tako je i u poslovnom. Potrebno je osvijestiti da ponekad s kolegama radimo kao tim, ali ponekad se i natječemo s njima. Samim time osobe koje ne mogu prihvatiti poraz, teško će nas moći gledati i sigurno ćemo im biti krivi. S druge strane, važno je znati prihvatiti povratnu informaciju, bila ona pozitivna ili negativna. Ako smo nešto napravili loše, ne znači da smo zbog toga loši ljudi. Potrebno je prihvatiti kritiku i savjete koji uz nju idu i naučiti iz situacije te biti bolji drugi put. Čak kada nas netko i kritizira, važno je iz toga izvući pozitivno i naučiti, a ne se vezati na kritiku. Nisu svi ljudi educirani kako dati konstruktivne povratne informacije i to je njihova šteta.

Kad postanemo svjesni sebe i svojih kvaliteta na radnom mjestu moći ćemo se lakše postaviti i izboriti za svoje ideje i vrijednosti. Umjesto da dopuštamo drugima da nam govore kako da nešto radimo i budemo 'sljedbenici', potrebno je preuzeti inicijativu u području u kojem smo dobri i na taj način će naše kvalitete biti prepoznate i uspjeh će nam biti zajamčen.

Tekst je preuzet s portala za primijenjenu psihologiju Insideout.hr.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više