drugi najbogatiji talijan

Na sve je mislio: Detaljni planovi o budućnosti tvrtke nakon Armanijeve smrti već su napravljeni

26.04.2024 u 06:22

Bionic
Reading

Giorgio Armani, talijanski dizajner koji će ove godine u srpnju proslaviti 90. rođendan, priznaje da uopće ne razmišlja o svojim godinama te da svoju nevjerojatnu radnu etiku duguje roditeljima

Giorgio Armani (89) uspio je održati svoje modno naslijeđe živim i neovisnim, no čini se da je sada otvoren za novo razdoblje.

Desetljećima je legendarni dizajner uspio imati pod kontrolom istoimenu modnu tvrtku. No sada drži otvorene sve mogućnosti u pogledu budućnosti brenda koji je suosnovao davne 1975. godine.

Industriju vrhunske mode oblikovali su brojni čimbenici tijekom godina, uključujući uspon golemih konglomerata koji su kupili druge talijanske modne kuće, poput Guccija i Versacea. Kroz sve to Armani je uspio ostati neovisan, etablirajući se kao vlasnik i idejni pokretač jedne od najutjecajnijih svjetskih modnih kuća, a ona je vremenom postala sinonim za vrhunski talijanski dizajn bezvremenskog karaktera.

Dok Armani razmatra svoje planove o nasljeđivanju i budućnosti tvrtke, kaže da je otvoren za druge ideje koje će održati ostavštinu brenda na životu, piše Fortune.

'Neovisnost o velikim korporacijama još uvijek bi mogla biti pokretačka vrijednost za Armani Group u budućnosti, ali ne osjećam da mogu išta isključiti', rekao je za Bloomberg. Tijekom gotovo 50-godišnje vladavine svojim modnim carstvom, Armani je stekao bogatstvo vrijedno 6,6 milijardi dolara, prema Bloombergovom indeksu milijardera. On je druga najbogatija osoba u Italiji, nakon nasljednika vlasnika Nutelle, obitelji Ferrero.

novi trendovi

Armani predstavio novu kolekciju na Tjednu mode u Milanu

Pogledaj galeriju

U 2022. talijanska grupacija, koja uključuje Giorgio Armani, Emporio Armani i Armani Exchange, ostvarila je prihod od oko 2,6 milijardi dolara.

Izvršni direktor je dugo odbacivao priče o odlasku u mirovinu i nije otkrivao nikakve planove nasljeđivanja, iako za to postoji, naravno, ogromno zanimanje. Mada ne postoje skori planovi da se Armani odrekne kontrole, otkrio je da razmatra svaku opciju, uključujući prodaju. No zabrinut je zbog tog pristupa: iako to može pomoći rastu brenda, moglo bi dovesti do promjene u njegovim vrijednostima i stilu.

'Trenutno ne predviđam to da će nas preuzeti veliki luksuzni konglomerat. To je opcija koja bi se mogla razmotriti, nadamo se u dalekoj budućnosti', rekao je Armani. Nema djece, no njegova sestra, dvije nećakinje i nećak surađuju s brendom i imaju ključne uloge u tvrtki.

VEČERNJE HALJINE

Armani haute couture kolekcija: Talijanski kralj elegancije priredio modnu čaroliju

Pogledaj galeriju

Njegov dugogodišnji suradnik Pantaleo Dell'Orco i dobrotvorna zaklada vjerojatno će dobiti dio kontrole, izvijestio je Reuters još u studenom. Kako se spekuliralo, postoje i detaljniji planovi o tome kako će biti imenovani direktori u tvrtki i oni o njezinoj financijskoj budućnosti nakon smrti vlasnika.

Armani je rekao da on preferira 'grupu ljudi od povjerenja' kako bi se zadržala kontrola nad tvrtkom jer bi oni razumjeli što brend predstavlja i nastavili raditi s uspjehom.

'Počeo sam sam s malom tvrtkom i transformirao sam je, dio po dio, u grupaciju od međunarodnog značenja. Ono što je oduvijek karakteriziralo uspjeh mog rada sposobnost je prilagodbe promjenjivim vremenima', istaknuo je. U intervjuu za The New York Times, ovaj nezaustavljivi modni kreator i vjerojatno najveća živuća modna legenda otkrio je još neke zanimljive stvari o sebi.

Rekao je da ga je oduvijek pokretala ambicija.

'Za nas koji smo odrasli u sjeni rata ambicija je bila nešto prirodno, vitalni pogon. Nije to bila toliko želja za slavom i ozloglašenošću, već poriv za osobnim ispunjenjem, način da se afirmiramo usprkos poteškoćama i da ih prevladamo. Majka i otac naučili su me vrijednosti predanosti i napornog rada da bi se stvari obavile. To je lekcija koja me nikada nije napustila. Trebalo mi je vremena da pronađem svoj put. Prvo sam studirao medicinu, zatim je došla robna kuća La Rinascente i Cerruti - moda, drugim riječima. To je bio trenutak u kojem sam otkrio svoju ambiciju, kada sam otkrio moć odjeće da ne samo promijeni način na koji izgledate, već, još dublje, da utječe na to što jeste i kako se ponašate', prisjetio se.

Dodao je i da su na njegovu putu postojali brojni izazovi te je najveći pritisak ostati relevantan bez popuštanja.

'Mislim da izazovi i ostanak u igri idu ruku pod ruku ako radite ovaj posao onoliko dugo koliko ga ja obavljam i ako uspijete ostati prisutni. Najveći je pritisak ostati relevantan bez popuštanja izazovima koji se pojavljuju u određenim trenucima', kaže on.

Usprkos svojoj dobi, kaže da ne razmišlja puno o tome.

'Istina je da ne razmišljam puno o godinama. U svojoj glavi i dalje sam istih godina kao kad sam osnovao svoju modnu kuću. Situacije i ljudi se mijenjaju, ali izazovi i problemi na kraju su isti. Moj način na koji ih rješavam nije se promijenio - rješavam ih s velikom odlučnošću. Međutim modna se publika razvija i to se ne smije podcijeniti jer stilska koherentnost mora biti elastična. Inače čovjek postaje krut. Krajnje zadovoljstvo je postati klasik i biti identificiran sa stilom', ističe Armani.