Serija 'Nesigurna' u drugoj sezoni još jača nego u prvoj

• 29.07.2017 u 17:24

Jedina mana prve sezone serije 'Nesigurna' bila je ta što se sastojala samo od osam epizoda. U drugoj je autorica i glavna glumica Issa Rae još malo podigla ljestvicu i isporučila nam superuvjerljivu i zabavnu seriju o mladim solo ženama i muškarcima u Los Angelesu.

Kada bih domaćoj publici pokušavala predstaviti seriju 'Nesigurna' mlade američke autorice i glumice Isse Rae, vjerojatno bih je opisala izrazom 'najbolja mala serija koju vjerojatno niste gledali'. Nije da za to niste imali prilike. Prva sezona prikazivala se na domaćoj ispostavi HBO-a, dostupna je na HBO-ovom on demand i GO servisu, a od prošle subote u redovnom se programu prikazuje i druga sezona. No nije riječ o megahitu ni bombastičnom epu kao što je, primjerice, 'Igra prijestolja', pa je dobrom dijelu domaće publike vjerojatno nepoznata. No ako pratite ono što o TV serijama pišu mediji, posebice oni američki, sigurno vam je negdje zapelo za oko da se 'Nesigurna' spominje, i to uvijek u vrlo pozitivnim i pohvalnim tonovima. I ako je sada odlučite pogledati, jamčim vam da ćete se 'nakačiti' na bingeanje i s guštom je pogledati u jednom dahu.

U prvoj sezoni serije pratili smo glavnu junakinju Issu i njezinu prijateljicu Molly, mlađe tridesetogodišnjakinje koje pokušavaju pronaći svoje mjesto pod suncem. Issa se baktala s kolotečinom u kojoj joj je upala dugogodišnja veza s momkom Lawrenceom, a Molly s nizom kratkotrajnih veza, od kojih se nijedna nije uspijevala pretvoriti u nešto 'pravo' i trajno. Obje su imale i izazove u karijeru - Issa u radu za neprofitnu ustanovu koja učenicima škola iz lošijih četvrti Los Angelesa pokušava omogućiti pristup boljem obrazovanju, a Molly s visokoprofilnom odvjetničkom karijerom u uglednoj gradskoj tvrtki. No kraj prve sezone doveo nas je do raskida Isse i Lawrencea i zbog toga druga sezona počiva na nešto drugačijim temeljima - Issa je sada (nevoljka) solerica, Lawrenceova uloga povećala se do razine glavne muške uloge u njegovoj navigaciji novom životnom situacijom jer je pronašao novi posao i ponovno se upoznaje s vlastitom poželjnošću na gradskoj dating sceni, a Molly sada više toliko ne mijenja frajere, ali zato mijenja psihoterapeute i bori se s nepravdom na radnom mjestu.

Gola fabula, međutim, nije ono u čemu je 'Nesigurna' najjača, odnosno, u priči se ne događaju nikakve pretjerano inovativne drame i konflikti. Sve ono o čemu govori ova serija već smo mnogo puta vidjeli u raznim sitcomovima, pa i dramskim serijama: međuljudski odnosi, prijateljstva, veze, spletke na poslu, likovi koji se pokušavaju definirati u svijetu odraslih... No ono u čemu 'Nesigurna' jednostavno blista jest uvjerljivost, ljudskost, utemeljenost u stvarnosti i - iznad svega - sjajna, suptilna duhovitost, koja nije ona tipična, na gegu i dosjetkama bazirana duhovtost kakvu obično pronalazimo u humorističnim serijama, nego rezultat duhovitog pogleda na svijet glavnih junaka, duhovitih situacija kakve se svima događaju u stvarnosti i sitnih bizarnosti u susretima s prijateljima i neznancima.

Foršpan za prvu sezonu serije 'Nesigurna' Autor: HBO

Issa Rae određenu je popularnost, koja joj je i donijela angažman sa serijom 'Nesigurna', stekla s web-serijom 'Awkward Black Girl', u kojoj je glumila glavnu junakinju 'J', smotanu mladu crnkinju koja se svako malo nađe u nekakvoj nezgodnoj situaciji u kojoj se teško ili smiješno snalazi. Njezina istoimena junakinja u 'Nesigurnoj' sa sobom nosi dosta karakteristika tog lika, ali je izgrađenija - ne temelji se samo na čudnim svakodnevnim incidentima, nego je definirana čitavim nizom odnosa i situacija, osobnom 'poviješću bolesti' i odlukama. No ono što je u seriji upravo briljantno jest to da je gotovo svaki lik - čak i onaj sasvim sporedan - definiran na takav način. Neke imamo prilike bolje upoznati, znamo kakva je njihova situacija, kako žive i s kakvim se problemima susreću, ali neke će Issa Rae uspjeti tako definirati samo jednom rečenicom, kao, primjerice, prijateljicu koja svoju vezu s dečkom pokušava prikazati apsolutno savršenom, pa kao usput napominje da joj je dragi prošle godine tri tjedna spavao u hotelu, ali kada druge žene pitaju što se dogodilo, brzo i glasno dodaje: 'Ali sada je to iza nas i sve je super!', a takve sitne, male ficleke primijetit ćete i u Issinim susretima sa svima živima - od susjede koja joj iza vrata govori neka stavi malo losiona na gležnjeve (???) do mangupskih učenika srednje škole koji joj kradu grickalice iz knjižnice.

Napominjati da je riječ o seriji koja se uglavnom fokusira na živote mladih afroamerikanaca čini se rubno rasističkim, jer ono čime se Issa Rae bavi u svojoj seriji apsolutno je prepoznatljivo i univerzalno bez obzira na rasu, pa čak i mjesto na kojem živite, no ipak, serija je svjesna svojeg društvenog okruženja i statusa svojih likova te specifičnosti situacija u koje ih to dovodi. Molly, primjerice, otkriva da je kolega bijelac (i muškarac!) u firmi u kojoj radi iz nepoznatog (a zapravo sasvim poznatog) razloga plaćen mnogo više nego ona, psihoterapeutkinja kojoj odlazi odmah je u prvih nekoliko kadrova definirana prikazom afričkih skulptura na policama, a cijela serija uvelike je obojena dijelovima Los Angelesa koji se inače toliko ne prikazuju u serijama i filmovima.

Foršpan za drugu sezonu serije 'Nesigurna' Autor: HBO

No rasa, iako bez sumnje prisutna i iako je u temelju narativa - jer se Issin krug prijateljica sastoji gotovo isključivo od crnkinja - nije glavna tema serije, a u njoj nećete ni pronaći ono što se najčešće u američkim filmovima i serijama veže uz afroamerikance. Tu nije riječ ni o rapperskoj kulturi ni o siromašnom getu ni o pokretu za građanska prava. Ovo je serija o običnim ljudima, o stvarnosti, o ljubavi, prijateljstvima i suvremenom svijetu, u kojemu je katkad teško biti sam, pogotovo kada se mogućnosti koje ti se nude svode na aplikaciju u kojoj potežeš prstom lijevo-desno ne bi li tako pronašla čovjeka svojeg života. 'Stalno moram biti slatka, šarmantna, duhovita i privlačna!' - isfrustrirano svojoj najboljoj prijateljici govori Issa 'Stalno LAŽEM!' Serija 'Nesigurna' pokazuje nam što se krije ispod tih laži. I sigurno nećete požaliti ako se odlučite podružiti s njom.