Zašto se HTV srami zabavne serije 'Pero Shakespeareovo'?

24.07.2017 u 13:03

Britanska humoristična serija 'Pero Shakespeareovo' super je simpatična i smiješna, pravi bombončić za ljetnu shemu i zgodan podsjetnik na 'Crnu guju', ali HTV je prikazuje na zbilja bezvezan način, kao da se trudi sakriti je od gledatelja

Vjerujem da je bespredmetno pitati bilo koga u Republici Hrvatskoj sjeća li se 'Crne guje'. Ne samo da je riječ o kultnoj humorističnoj seriji o raznim inkarnacijama princa/grofa/batlera/kapetana Blackaddera kroz razna povijesna razdoblja, i ne samo da je riječ o pop-kulturnom fenomenu po kojem su čak i neki domaći političari dobivali nadimke - nego ste tu seriju nedavno mogli gledati i u reprizi na HTV-u. Hrvati, koji i inače vole britanske humoristične serije, obožavaju 'Crnu guju', a odnedavno se na HTV-u prikazuje još jedna humoristična serija tog stila i od istih autora.

'Pero Shakespeareovo' (Upstart Crow) humoristična je serija koju je Ben Elton, poznati britanski humorist, pisac, scenarist, komičar i glumac, za BBC napisao prošle godine, u sklopu obilježavanja 400. godišnjice Shakespeareove smrti. Serija se na šaljiv način bavi Shakespeareovim kreativnim mukama pri stvaranju djela kao što je 'Romeo i Julija', povezujući ih usput sa suvremenim fenomenima i besmislicama na vrlo sličan način kao što je to bilo i u 'Crnoj guji'. Shakespearea, povrh toga, glumi David Mitchell, izvrstan komičar i glumac kojeg možda neki gledatelji pamte iz urnebesne serije 'The Peep Show'.

Iako je 'Pero Shakespeareovo' možda malo starinskog štiha - pri čemu ne mislim na to da se odvija u Shakespeareovo vrijeme, nego na to da je riječ o klasičnom sitcomu s više kamera i nasnimljenim smijehom - serija je supersmiješna i zabavna, ponajviše zahvaljujući uvijek svježem i pametnom humoru Bena Eltona, ali i izvrsnoj, tipičnim britanskim komičarskim tajmingom obdarenoj glumačkoj ekipi. Moglo bi se zato reći da je to pravi televizijski bombončić i da je Hrvatska televizija donijela fantastičnu odluku kada je seriju otkupila za svoju ovogodišnju ljetnu shemu.

No kao i uvijek u slučaju naše javne televizije, takvu je pohvalu teško izreći bez zadrške.

Isječak iz 'Pera Shakespeareova' Autor: BBC 2

Da, HTV je otkupio odličnu seriju, baš super što su nas u ljetnom razdoblju ove godine odlučili počastiti i nekim djelcima koja nisu stopedeseta repriza, nego čak i donekle recentna ostvarenja, ali naravno da su i tu uspjeli nešto uprskati. 'Pero Shakespeareovo' se, naime, prikazuje na Trećem programu HTV-a, što možda u tematskom smislu nije loše jer je riječ o programu koji cilja na zahtjevniju publiku, publiku koju više zanima pametan humor od beskrajno glupog kreveljenja 'Dva i pol muškarca' i sličnih glupavih sitcomova, pa i publiku koja bi možda bila u stanju pohvatati šekspirijanske reference. Istina je, međutim, ta da u RH britanske humoristične serije uživaju nešto veću popularnost od dva posto, što je uobičajena gledanost ovog kanala, pa je već i ta odluka pomalo problematična, ali to je manji dio problema.

Ono čime HTV ovdje opet izvodi bespotrebne krivine jest to da je prvu epizodu emitirao u subotu 8. srpnja, a onda sljedeću tek nakon dva tjedna. Zašto? Zato što je u međuvremenu, one subote koja je 'upala' između prve dvije epizode, na tom istom kanalu i u tom istom terminu emitirano otvaranje Filmskog festivala u Puli. Valjda ih je to otvaranje nevjerojatno iznenadilo, što li, pa su tako fino razbucali kontinuitet ionako slabo zapažene serije koja je zaslužila da je gleda mnogo više ljudi. Tko zna kako će emitiranje teći dalje - do kraja ljeta moglo bi biti još otvaranja festivala, umjetničkih večeri i tko zna čega, pa bi ova serija od šest epizoda mogla potrajati čak do jeseni. Nikad se ne zna.

Za to vrijeme na Prvom programu u udarnim terminima i dalje se emitiraju uglavnom reprize raznoraznih ronilačkih dokumentaraca, na Drugom programu gledamo uglavnom reprize stranih serija (uključujući 'Crnu guju'), a ovakav se biser nekontinuiranim ritmom prikazivanja i skrivanjem na manje gledan kanal izmiče gledateljima iz vidokruga. Bravo, HTV. Pravo ste oživotvorenje likova iz britanskih humorističnih serija.