POSLJEDICE KORONAVIRUSA

Potres na talijanskom tržištu novih automobila: Samo u veljači prodaja pala 8,8 posto

12.03.2020 u 15:14

Bionic
Reading

Prvi prodajni rezultati otkrivaju zanimljivu činjenicu: potražnja za elektrificiranim vozilima u veljači se u Italiji više nego udvostručila

Italija je bez dvojbe zemlja koja je najviše stradala zbog izbijanja epidemije koronavirusa u Europi, a možda će njihovi prodajni rezultati novih automobila pokazati smjer kretanja prodaje i u ostalim zemljama u EU. Izvanredna situacija utječe na razne sfere ekonomije, a prodaja automobila često je pravi pokazatelj zdravlja pojedine nacije.

Tako je u Italiji prodaja novih automobila u veljači pala za 8,8 posto, na 162.793 komada, prema podacima talijanskog ministarstva infrastrukture i prometa, a glavni je razlog, nesumnjivo, upravo epidemija opakog virusa. Drugi je to uzastopni mjesečni pad u Italiji ove godine, nakon pada od 5,9 posto u siječnju.

Prodaja privatnim kupcima pala je 19 posto, nakon pada od 14 posto u siječnju, prema analitičkoj tvrtci Dataforce, dok je prodaja kompanijama pala 23 posto. Te negativne brojke djelomično su nadoknađene porastom broja registracija od strane tvrtki za dugoročno iznajmljivanje i povećanjem prodaje kompanijama za kratkoročni najam vozila od 19 posto.

Izbijanje epidemije koronavirusa, koja je prisilila talijanske vlasti da ograniče kretanja, imalo je i te kako utjecaja. Potražnja u provincijama Lodi i Cremona, gdje je prijavljen najveći broj slučajeva zaraženih koronavirusom, smanjila se za 35 posto, odnosno 23 posto. Prodaja u milanskoj provinciji, koja u to vrijeme nije bila uključena u blokadu, ali je bila podvrgnuta nekim mjerama opreza, smanjila se za 17 posto.

Iako je utjecaj epidemije u veljači bio neznatan, Michele Crisci, predsjednik udruženja uvoznika UNRAE, rekao je kako se boji da bi registracije mogle značajno pasti u idućim mjesecima.

Postoji visok rizik da će cjelogodišnja prodaja rezultirati s oko 1,5 milijuna prodanih novih vozila, što je pad u odnosu na predviđenih 1,9 milijuna komada prije izbijanja epidemije. U Italiji je 2018. prodano 1,91 milijun novih vozila.

Talijanski ministar razvoja Stefano Patuanelli rekao je u intervjuu listu Il Sole 24 Ore da 'automobilska industrija mora biti potpomognuta, moguće s programima uništavanja starih vozila i za kupce automobila koji nisu elektrificirani'.

Zanimljivo je da se potražnja za elektrificiranim vozilima u veljači više nego udvostručila, javlja UNRAE. Registracije hibridnih električnih i električnih vozila na baterije porasle su 112 posto, na 20.556 komada, dosegnuvši dosad najveći tržišni udio od 12,6 posto. Prodaja hibrida (serijskih i paralelnih) i blagih hibrida porasla je za 83 posto, na 16.807 komada, i drži 10,3 posto tržišnog udjela, dok se prodaja plug-in hibrida povećala 353 posto, na 1219 komada, za tržišni udio od 0,7 posto.

Prodaja potpuno električnih vozila povećala se za 900 posto, na 2530 komada, a njihov tržišni udio porastao je na 1,5 posto s 0,1 posto u veljači 2019. godine. Kompaktni Renault Zoe na baterijski pogon bio je najpopularniji talijanski električni automobil, a nakon njega Volkswagen e-Up.

Potražnja za dizelskim pogonom pala je u veljači 29 posto, na tržišni udio od 34,8 posto. Udio benzinaca porastao je na 44,9 posto sa 42,5 u veljači 2019., ali je smanjen sa 46,5 u siječnju 2020.

Tržišni udio automobila koje pokreće ukapljeni naftni plin (UNP) smanjio se na 5,6 posto sa 5,8 posto, dok je prodaja vozila s pogonom na komprimirani prirodni plin (CNG) porasla za 80 posto, a njihov tržišni udio se udvostručio na 2,2 posto s 1,1 posto.

Pobjednici i gubitnici

Registracije Fiat Chrysler Automobila u veljači su pale 6,9 posto. Marka Fiat povećala je broj prodanih komada 4,4 posto, a Lancia je zabilježila rast 2,2 posto. U međuvremenu je Alfa Romeo pala 20 posto, a Maserati 41 posto. Jeep je pretrpio pad od 40 posto potaknut padom prodaje od 60 posto kompaktnog SUV-a Compass. Pad ovog modela dijelom je bio posljedica promjene izvora iz kojih dolazi, a za talijansko tržište se do prošle godine proizvodio u Meksiku. Domaća proizvodnja ovog modela počela je u veljači.

Prodaja marke Opel iz PSA Grupe pala je 28 posto, dok je Peugeot pao 4,3 posto, a Citroënove registracije pale su za 12 posto. DS je svijetla točka PSA Grupe s 182-postotnim porastom mjesečnih registracija.

Unutar Volkswagen koncerna prodaja VW-a porasla je 1,2 posto, dok je Audi povećao prodaju za 2,8 posto, a Škoda 23 posto. Prodaja marke Seat porasla je za 11 posto, a registracije Porschea skočile su za 84 posto.

Marka Dacia iz Renault Groupa pretrpila je pad od 30 posto, dok je prodaja marke Renault bila na istoj razini kao i dotad. Fordove su registracije pale 6,1 posto.

Prodaja Toyote pala je 11 posto, dok je Nissan pao 18 posto. Hyundai je pretrpio pad od 14 posto, dok je sestrinska marka Kia porasla 11 posto.

Prodaja marke BMW pala je 9,6 posto, dok je Mercedes-Benz pao 21 posto. Volumen prodaje Smarta pao je 77 posto nakon što je ova marka transformirana u potpuno električnu.

U prva dva mjeseca 2020. prodaja u Italiji pala je za 7,3 posto, na 318.545 komada.

Očekuje se da će tržište biti i u većim problemima jer je u ponedjeljak premijer Giuseppe Conte rekao da bi nacija s više od 60 milijuna ljudi trebala izbjegavati sva nebitna putovanja proširujući mjere karantene na cijelu zemlju kako bi se zaustavio širenje virusa.

>> Je li virus nagrizao i naše tržište?: Detaljno analiziramo automobilske brojke u veljači