brainex

Znanstvenici s Yalea predvođeni Nenadom Šestanom razvili sustav koji može sačuvati mozak sisavca nekoliko sati nakon smrti

17.04.2019 u 21:28

Skupina neuroznanstvenika pod vodstvom prof. Nenada Šestana sa Sveučilišta Yale razvila je BrainEx, visokotehnološki sustav koji može održati i zaštititi mozak sisavaca od oštećenja nekoliko sati nakon smrti

Zahvaljujući sustavu BrainEx, neke stanične i molekularne funkcije u svinjskom mozgu ostale su sačuvane satima nakon smrti, pokazala je studija objavljena u novom broju vodećeg svjetskog znanstvenog časopisa Nature.

'Kroz ovu studiju došli smo do dva glavna zaključka. Prvo, veliki mozak sisavca ima mogućnost povratka cirkulacije i nekih molekularnih i staničnih funkcija nekoliko sati nakon smrti. Naši rezultati ukazuju na to da je smrt stanica i organa proces koji se odvija postupno kroz vrijeme, odnosno nije jedan događaj'.

Drugo, ovo je novi model u istraživanju mozga i potencijalno drugih organa nakon smrti. Primjenom ove tehnologije potencijalno bismo mogli osmisliti nove terapije za moždani udar i druge bolesti u kojima stanice ljudskog mozga umiru. Međutim, trebamo biti vrlo oprezni, a ne senzacionalni, u interpretaciji naše studije, jer mi još nismo ni blizu te moguće primjene', pojasnio je za Jutarnji list Nenad Šestan, profesor neuroznanosti, genetike, komparativne medicine i psihijatrije na Yaleu.