pomoć tehničkim servisima

Željezničari traže od Butkovića da osigura kvalitetno održavanje lokomotiva, vlakova i vagona

29.03.2022 u 12:06

Bionic
Reading

Sindikat hrvatskih željezničara (SHŽ) zatražio je u utorak od ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića da osigura sredstva za kvalitetno održavanje lokomotiva, vlakova i vagona HŽ-ovoj tvrtki kćeri Tehnički servisi željezničkih vozila

SHŽ u priopćenju upozorava na porast cijena energije, sirovina i rezervnih dijelova za željezničku infrastrukturu i željeznička vozila za čak 50 posto.

Zbog toga tvrtke kćeri u sustavu HŽ-a, poput Pružnih građevina, Tehničkog servisa željezničkih vozila i Održavanja vagona, koje održavaju željezničku infrastrukturu, lokomotive, vlakove i vagone bilježe vrlo visoki porast troškova poslovanja.

Tehnički servisi i HŽ Putnički promet niz godina imaju ugovor o održavanju lokomotiva i vlakova baziran na broju prijeđenih kilometara vozila, a ne na osnovi stvarno uloženog materijala, energije i rada, ističe SHŽ.

Tehnički servisi su se već našli u teškoćama radi redukcije prometa zbog epidemioloških mjera, jer su za održavanje jednakog broja vozila ostvarivali mnogo niže prihode, a tek neznatno niže troškove poslovanja.

HŽ Putnički promet je Tehničkim servisima nametnuo plan poslovanja za 2022. kojim se troškovi poslovanja ne povećavaju te autoritetom vlasnika iznudio obvezujuću ponudu temeljem koje bi Tehnički servisi morali ugrađivati materijal i dijelove i trošiti energiju po nižim cijenama od nabavne.

Tvrtke sada razgovaraju o zaključivanju komercijalnog ugovora, no može se očekivati da će se obvezujuća ponuda pretočiti u ugovor, bez bitnijih izmjena. Na taj način Tehnički servisi ostvarit će gubitke u poslovanju, koji se neće moći pokriti na zakonit način.

Osim toga, tvrdi SHŽ, protuzakonito je da Tehnički servisi nabavljaju materijal, dijelove i energente po višoj cijeni, a onda ih HŽ Putničkom prometu fakturiraju po nižoj cijeni.