MOST ZA NIGDJE

Zbog Vukelića promijenjena trasa brze ceste

28.11.2009 u 21:05

Bionic
Reading

'Vukelićev most', koji na planiranoj dionici brze ceste od Karlovca do Vukmanićkog Cerovca za 50 milijuna kuna premošćuje rijeku Koranu, dovršen je, asfaltiran i, kažu radnici koji su u petak pripremali povlačenje s gradilišta, spreman za otvorenje. No taj će se dan, čini se, još dugo čekati jer je s jedne strane mosta i dalje pustopoljina, a s druge minsko polje i nema nikakvih naznaka o nastavku radova

Ministar prometa Božidar Kalmeta u rujnu je opovrgnuo povezanost tog projekta s privatnim interesima kolege mu Vukelića i njegove obitelji koja živi u Vukmanićkom Cerovcu, a prvi čovjek obrane Hrvatske čak je najavio tužbe protiv novinara koji su ga povezivali sa spojem brze ceste na staru Plitvičku cestu, i to baš nedaleko od restorana Kristina koji je u vlasništvu njegove šogorice Davorke Vukelić.

Promjene na projektu, koje je investitor, Hrvatske ceste, pokušao prikriti, pokazuju nešto potpuno drukčije. Naime, nakon što su donedavni predsjednik Uprave HC-a Stjepko Boban i ostali članovi Uprave ignorirali naše upite i pozive, u odgovoru koji smo čekali više od mjesec i pol dostavljena nam je pregledna situacija trase brze ceste koju je 2001. projektirao Igor Pleić iz IGH.

Prema tom projektu, raskrižje Cerovac nalazilo se nadomak restorana Kristina, a četverotračna prometnica kojom se brza cesta u Vukmanićkom Cerovcu spajala na državnu cestu D1 izolirala je ugostiteljski biznis obitelji ministrova brata. Kada smo projektanta Pleića zamolili za objašnjenje situacije, doznali smo da pred sobom imamo neaktualni projekt koji uopće nije bio temelj za izdavanje građevinske dozvole, kako su nas pokušali obmanuti iz Hrvatskih cesta.

'Dionica do Cerovca apsolutni je prometni prioritet županije i kao takva je uvrštena u Program građenja javnih cesta od 2005. do 2008', šturo je objasnio Boris Majić, član uprave Hrvatskih cesta.

Pokušaj prikrivanja osobnih interesa u slučaju 'most prema nigdje' otkrila je trasa koju je Jutarnji list dobio na uvid u Ministarstvu zaštite okoliša i prostornog uređenja, koju su 2003. godine projektirale Mirjana Mašala-Buhin i Ljerka Bušelić iz IGH. Ona je vrlo slična onoj iz HC-a, no s bitnim izmjenama detalja oko raskrižja Cerovac. Četverotračna cesta sada završava petstotinjak metara prije restorana Vukelićevih, pokraj kojeg, nakon izmjena u projektu, prolazi dvotračna cesta s koje će vozila s lakoćom izlaziti na parkiralište Kristine.