lažni popusti

Varivo od kelja za 80 kuna?! Kratka analiza otkrila nevjerojatnu praksu nekih restorana na aplikacijama za dostavu

08.08.2022 u 12:27

Bionic
Reading

Zbog sve užurbanijeg načina života, ali i epidemije koronavirusa koja je popularizirala dostavu hrane na kućni prag, na ulicama hrvatskih gradova sve češće se može vidjeti dostavljače na biciklima. No, sve češću naviku građana da putem aplikacija naručuju gablece i ručkove, neki restorani iskoristili su za prevaru

Novinarki Jutarnjeg lista tako se danima pri vrhu ponuda pojavljivao isti lokal koji sav svoj meni nudi po 40 posto nižim cijenama. Kad je otvorila ponudu, ostala je šokirana - na meniju je taj dan bilo varivo od kelja s prilogom čija je redovna cijena 80 kuna, a uz popust 48 kuna. Međutim, kada je pogledala cjenik tog istog restorana u slučaju konzumacije u lokalu, vidjela je da je redovna cijena variva od kelja u restoranu 48 kuna te da je popust u aplikaciji zapravo lažan.

I tportal je, slijedom te informacije, brzinski provjerio cijene nekoliko ugostiteljskih objekata na aplikacijama za dostavu i ustanovio kako ima još onih koji varaju s 'popustima'. Dapače, u jednom takvom lokalu preko aplikacije, s popustom od 20 posto, cijena ručka je 44 kune, a ako se naručuje izravno preko njihove web stranice, bez ikakvog popusta, cijena za isti taj ručak je 42 kune!

U Ministarstvu gospodarstva za Jutarnji list kažu da načelno nije zabranjeno imati različite cijene istih proizvoda na različitim platformama dok su god zadovoljeni ostali zakonski uvjeti, koji podrazumijevaju da se maloprodajne cijene i uvjeti prodaje jasno ističu. 'Zakon o zaštiti potrošača ne propisuje način na koji će trgovac određivati cijene niti obvezu da se primjenjuje ista cijena u svim oblicima prodaje. Trgovac je slobodan prema vlastitoj odluci određivati cijene i posebne oblike prodaje koje će primjenjivati u različitim oblicima prodaje - prodavaonicama, web shopovima i slično. Međutim, obavezan je jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti iznos maloprodajne cijene i cijene za jedinicu mjere proizvoda koju pruža', kažu iz Ministarstva za Jutarnji list.

'Važno je da trgovac u komunikaciji i posebno kod oglašavanja ne zavarava potrošače o cijeni, odnosno potrebno je u oglašavanju izričito navesti da se cijena odnosi na prodaju u prodavaonicama, odnosno da se odnosi na prodaju na mrežnim stranicama trgovca ili putem aplikacija', poručuju.