prekomjerna težina

Stiže novi sustav na njemačkim cestama, uvode se 'nevidljive zamke', kazne idu i do 450 eura

05.06.2025 u 10:09

Bionic
Reading

Ako prekoračenje prelazi pet posto, daljnja vožnja dozvoljena je tek nakon što se iskrca višak tereta

Svake godine tisuće kamiona na njemačkim autocestama voze s prekomjernom težinom, čime ugrožavaju ne samo sebe, već i ionako dotrajalu infrastrukturu. Samo 2024. godine Savezni ured za logistiku i mobilnost (BALM) kontrolirao je više od 146.000 kamiona, a više od 16.000 njih bilo je znatno preopterećeno – ponekad čak za nekoliko tona, prenosi Fenix-magazin.de.

Takvim se vozilima teže upravlja, slabije koče te više opterećuju gume i osovinu – i ubrzavaju propadanje starih mostova. Stoga će Nijemci uvesti 'nevidljive zamke': potpuno automatski sustavi kontrole koji važu kamione prilikom vožnje u budućnosti bi trebali uhvatiti znatno više prekršitelja te ih natjerati na plaćanje kazni do 450 eura.

Kako funkcionira novi sustav?

Središnji dio novog sustava kontrole su dvije piezoelektrične mjerne trake, ugrađene u ravninu kolnika. Kada vozilo prijeđe preko njih, materijal pod pritiskom stvara električni impuls, a što je teret veći, to je signal jači. Ako povezano računalo prepozna prekoračenje dopuštene težine, nekoliko stotina metara dalje na LED displeju pojavit će se registarska oznaka dotičnog vozila s pozivom da se uputi na sljedeće odmorište, prenosi Fenix.

Djelatnici Saveznog ureda za logistiku i mobilnost ponovno će provjeriti težinu, ovaj put na baždarenoj kontrolnoj vagi. Ako je prekoračena dopuštena težina, slijede novčane kazne od 30 do 452 eura. Ako prekoračenje prelazi pet posto, daljnja vožnja dozvoljena je tek nakon što se iskrca višak tereta. Kako bi se za to osigurao dovoljan prostor, trenutno se na odmorištima grade dodatna parkirna mjesta.

Prvi takav sustav trenutno se gradi u Sjevernoj Rajni - Vestfaliji na autocesti A4 između Aachena i Kölna, neposredno prije odmorišta Rur-Scholle-Süd, izvještava Bild, a prva su mjerenja planirana za 2026. godinu.