krnjevo

Rijeka od jeseni ima prvu hrvatsku srednju waldorfsku školu, uskoro i fakultet

20.03.2023 u 10:15

Bionic
Reading

Sudeći prema najavi od iduće školske godine Rijeka će biti prvi grad u Hrvatskoj koji će, uz vrtić i osnovnu školu, imati i Srednju waldorfsku školu opće obrazovnog usmjerenja

Kako donosi Novi List, škola će djelovati na Krnjevu, u zgradi gdje su smješteni vrtić i osnovna škola, a u prvoj godini rada upisat će se učenici prvog i drugog razreda za što već sada zainteresirani roditelji mogu iskazati interes, dok će se sam upisni postupak provoditi u isto vrijeme kada budu i upisi u sve srednje škole. Napominjući da je otvaranje srednjoškolske waldorfske ustanove veliki doprinos razvoju slobode i pluralizma u hrvatskom obrazovnom sustavu, waldorfska pedagoginja i članica upravnog odbora osnivača škole, Marinka Špodnjak, ističe da nova škola promiče Rijeku i Primorsko-goransku županiju kao regiju inovativnog pristupa odgoju i obrazovanju.

'Kurikulum srednje waldorfske škole u Rijeci, koji je nastao na temeljima uspješnih europskih programa, verificiralo je Ministarstavo znanosti i obrazovanja te recenzirali vodeći stručnjaci za waldorfsku pedagogiju i kurikulum, dr. Martyn Rawson, koji je član radne skupine Europske komisije za školstvo te dr. Michael Zech iz Instituta za didaktiku Visoke škole Alanus iz Njemačke. Osnivač škole je Društvo prijatelja waldorfske pedagogije u Rijeci, koje je ujedno i osnivač postojećeg waldorfskog vrtića »Mala vila« te Osnovne waldorfske škole u Rijeci. Srednja škola slijedi waldorfski program opće obrazovnog usmjerenja te upotpunjava edukacijsku vertikalu waldorfske pedagogije u našoj zemlji. Kurikulum srednje waldorfske škole je tako koncipiran da je pogodan za sve učenike, bez obzira na vrstu osnovne škole koju su završili', ističe Špodnjak.

Nakon Srednje waldorfske škole u planu je i otvaranje waldorfskog fakulteta, kao i još jednog srednjoškolskog usmjerenja uz opće obrazovni, a s obzirom na to da su u waldorfskoj pedagogiji razvijene hibridne metode poučavanja kod takvog pristupa poučavanju okruženje za učenje u stvarnom svijetu nadopunjuje se učenjem u učionici, a ne obrnuto.