ŽELJKA MARKIĆ O HOMOSEKUSALNOSTI

'Rekla bih sinu: To što imaš s drugim muškarcem nije brak'

16.06.2013 u 15:24

Bionic
Reading

U emisiji 'Nedjeljom u dva' HTV-a gostovala je predstavnica građanske inicijative 'U ime obitelji' Željka Markić koja je govorila o uspjehu prikupljanja potpisa za referendum na kojem bi se tražilo da se u Ustav unese odredba prema kojoj je brak zajednica isključivo žene i muškraca. Njezina je ključna teza da je brak po svojoj naravi diskriminatoran, jer pripada isključivo zajednici žene i muškarca, pa ne vidi zašto je sporno da se zabranjuje homoseksulacima, jednako kao što se brani mlađima od 14 ili srodnicima

Na inicijativu je Željku Markić ponajviše pokrenuo ministar Željko Jovanović i njegova 'nasilnost i netolerancija oko uvođenja zdravstvenog odgoja', ali i događaji u Francuskoj, kao i inicijativa 'Srđ je naš'. 'Dio ljudi osjetio je da su pitanja braka izuzetno važna i to se poklopilo s voljom velikog broja građana', kazala je. Zbog uspjeha inicijative razgovarala je sa svima koji sa skupljanjem potpisa imaju iskustva, tako i sindikatima i organizatorima referenduma za Srđ. U definiranju pitanja pomogla im je agencija Hendal, od koje su naručili istraživanje koje je pokazalo da bi 90 posto ljudi pristalo da se u Ustav unese definicija braka kao zajednice muškarca i žene. Za inicijativu su utrošili 21 milijun kuna, od čega je direktno uplaćeno kroz donacije 164.000 kuna, a do ovako velike brojke došli su zbrajajući vrijednost volonterskog rada.

'Nevladine udruge sliče više na vladine udruge. Nepovjerljivi su prema ideji da se ljudi žrtvuju za nešto do čega im je stalo', rekla je.

Markić kaže da su inicijativu poduprle sve vjerske zajednice, ne samo Katolička crkva, nego i pravoslavna kao i muslimanska zajednica. Ne slaže se s tezama gej aktivista da im je upravo ona pomogla promovirati gej teme. 'Nije istina da sam prva otvorila raspravu, ministrica Opačić kazala je da bi istospolni parovi trebali usvajati djecu. Slično su govorili ministar Matić i ministrica Pusić.' 

Na pitanje voditelja Aleksandra Stankovića kako to da je ne smeta što joj inicijativu potpisuju promiskuitetne osobe, aludirajući na Igora Štimca, Markić je kazala da ne može niti želi procjenjivati tko je prijetvoran. 'Vi uzimate pravo sebi osuđivati ljude! Zašto bi se nekome oduzimalo pravo na potpis? Svatko tko se slaže s definicijom braka kao zajednicom muškarca i žene, mogao je potpisati. Pa potpisivali su nas i homoseksualci!' tvrdi Markić.

Brak je društvena institucija koja je definirana pojmovima muškarca i žene koji moraju biti punoljetni i ne smiju biti bliski srodnici, isticala je. Pozivala se i na presudu Europskog suda u Strasbourgu, prema kojoj pravo na homoseksualni brak nije ljudsko pravo. Protivi se tome da gej parovi posvajaju djecu, jer smatra da ono nije u interesu djece. Sva istraživanja, tvrdi Markić, pokazuju da je najbolje mjesto za odgajanje djeteta niskokonfliktna zajednica njegovih bioloških roditelja. Protivi se i surogat majčinstvu, odnosno ideji da siromašne žene iznajmljuju maternice bogatim parovima.

Što biste učinili da vam je netko blizak u obitelji homoseksualne orijentacije, upitao ju je Stanković. 'Kao svaki roditelj koji promišlja o opasnostima za svoju djecu, smatram da bi to bilo opasno za moje dijete, jer ljudi koji imaju homoseksualni stil života imaju veću opasnost oboljevanja od AIDS-a i veću stopu depresije. Nastavila bih voljeti svoje dijete bezuvjetno, ali rekla bih mu: Sine, to što imaš s drugim muškarcem nije brak.


Ovako je objasnila zbog čega joj smetaju istospolni brakovi: 'Ako ja svojoj djeci neću moći reći da sam im majka, već da sam roditelj jedan ili roditelj dva, onda me to ugrožava.' Nije htjela odgovoriti na pitanje voditelja je li pripadnica organizacije Opus Dei. 'Vi ste Vidoviti Milan, kad znate da neću odgovoriti?' uzvratila je Stankoviću, pa mu ipak nije odgovorila, nego mu je predbacila da je ljude nepristojno ispitivati o vjeroispovijesti, a Opus Dei je, prema njenoj definiciji, 'duhovnost unutar Crkve'. 

Dobar dio emisije otišao je na raspravu o tzv. Teksaškom istraživanju, čiji su rezultati nepovoljni za homoseksualne parove. Stanković je isticao da je sam autor tvrdio da nije istraživao istospolne parove, jer ih je imao samo dva u istraživanju. Markić nije prihvaćala taj argument, govoreći da je svejedno iz te studije, čak i kada se isključe dva homoseksualna para, moguće izvući zaključke.