TVRTKA TOMMY IZNOSI ŠOKANTNE DETALJE

'Poreznici vjerojatno misle da smo nesposobni i blesavi!'

01.03.2016 u 15:58

Bionic
Reading

Nakon što je jedan od najvećih hrvatskih trgovačkih lanaca Tommy u dnevnim novinama objavio oštro otvoreno pismo premijeru Tihomiru Oreškoviću, ministru financija Zdravku Mariću i ravnatelju Porezne uprave Zdravku Zrinušiću, u kojemu se žali na 'pokušaj pljačke splitskih poreznika i neosnovanu naplatu navodnog poreznog duga od 18 milijuna kuna', uprava ove tvrtke za tportal je iznijela kronologiju slučaja

Premda to nisu potvrdili, neslužbeno doznajemo da su poreznicima bile sporne transakcije između Tommyja i trgovačkog lanca Kerum u vlasništvu Željka Keruma, i to u razdoblju od 2008. do 2010. U tvrtki vlasnika Tomislava Mamića, inače lideru maloprodaje u velikom dijelu Dalmacije, iznijeli su niz činjenica koje zbilja bacaju sjenu na postupanje poreznika - od nevjerojatnog višegodišnjeg roka za rješavanje predmeta koji bi trebali biti rješavani u roku od 60 dana, do drastičnog nesrazmjera u rješenjima koje donose porezne uprave na terenu i u zagrebačkoj središnjici. Žale se i da im je 'najteže prihvatiti činjenicu da, s obzirom na dimenziju i značaj, jednostavno ne mogu pronaći sugovornika u Poreznoj upravi koji će razmotriti i objektivno riješiti problem'.

Tvrtka Tommy, inače, posluje u otprilike 200 trgovina, ostvaruje preko dvije milijarde kuna godišnjeg prihoda i zapošljava četiri tisuće radnika.

'U konkretnom slučaju, navodni porezni dug odnosi se na razdoblje između 2008. i 2010. Od ukupnog iznosa od 18,3 milijuna kuna sama porezna obveza iznosi oko 10,5 milijuna, a na zateznu kamatu otpada 7,8 milijuna. Najveći dio odnosi se na osporavanje poslovne transakcije između dva nepovezana poduzetnika - štoviše i konkurenta na tržištu - i nepriznavanje prava na korištenje pretporeza na uredno plaćeni PDV', objašnjavaju u Tommyju.

Splitski poreznici, naime, u svom rješenju ustvrdili su da ova tvrtka 'nije predočila dokumentaciju kojom bi dokazala vrijednost i ekonomsku korist transakcije te ne postoje relevantni dokazi o njezinoj o procijenjenoj tržišnoj vrijednosti i ekonomskoj koristi'.

'Pretpostavljamo da nas porezno tijelo drži za nesposobne ili blesave, jer kupujemo stvari koje nam ničemu ne koriste', ironično poručuju iz Tommyja.


S druge strane, naglašavaju da je ova tvrtka u razdoblju od 2010. do 2014. ostvarila i prikazala dobit u ukupnom iznosu od 160 milijuna kuna, dok je pet najvećih stranih trgovačkih lanaca redom iskazivalo gubitak od 214 milijuna kuna do 1,093 milijarde kuna, a samo jedan od njih mizerni plus od 11 milijuna kuna. 'Čudno!' tvrde u splitskoj tvrtki.

'Drugi dio problema odnosi se na samo postupanje poreznog tijela: uredno predanu žalbu rješavalo je više od tri godine, iako je po Općem poreznom zakonu propisan rok od samo šezdeset dana. Potom, isto porezno tijelo je 2012. najprije utvrdilo da porezno rješenje nije izvršno, da bi u 2016. izdalo obrazloženje po kojemu je rješenje ipak bilo izvršno, odnosno naplativo, još prije četiri godine! Nadalje, čak i prije donošenja rješenja o našoj žalbi zadužilo nas je za taj iznos, premda je čak nastupila i zastara za naplatu, a samo rješenje su naknadno napisali! I jasno, uredno su obračunate zatezne kamate za razdoblje u kojem je predmet ležao u nečijim ladicama', nastavlja se u odgovoru Tommyja za tportal.

Kako postupa Porezna uprava, kažu, najbolje se vidi po nadzoru koji je u ovoj tvrtki obavljen za 2012. godinu: najprije su splitski poreznici u travnju prošle godine utvrdili obveze od preko 34 milijuna kuna, a nakon što je predmet razmotren u središnjem zagrebačkom uredu iznos je smanjen na 2,9 milijuna kuna, na manje od desetine početnog iznosa.

'Naravno, presretni smo što možemo platiti taj iznos i proći bez kaznenih prijava, no problem je što velik dio svog vremena, energije i novca trošimo u nastojanju da dokažemo svoju nevinost i ispravno postupanje, umjesto da se bavimo konkretnim poslom. Poznato nam je da i drugi imaju sličnih problema, a tako se neće pokrenuti gospodarstvo. Ovakvo ponašanje čini znatnu štetu i poreznim obveznicima i cijelo društvu', zaključuju u Tommyju.

Tportal je još u utorak ujutro zatražio službeno očitovanje Porezne uprave o ovom slučaju. Nešto prije 16 sati poslali su svoju stranu priče.

'Želimo naglasiti da Porezna uprava jednako pristupa svakom obvezniku, odnosno nadzoru i tretmanu istih. Obveznici se u svakom trenutku mogu žaliti na zapisnike nadzora ili postupanje službenika Porezne uprave. Nakon objave 'Javnog poziva' u medijima Porezna uprava će pozvati obveznika na sastanak, saslušati njegove argumenta te poduzeti sve potrebne mjere i radnje sukladno pozitivnim propisima Republike Hrvatske. Porezna uprava nastoji u svakom trenutku vršiti učinkovitu i transparentnu naplatu poreza, uz istovremeno poštovanje dostojanstva poreznog obveznika', poručili su iz Porezne uprave.

Istaknuli su kako nisu u mogućnosti dati više podataka u konkretnom slučaju budući da ih na to obvezuje Opći porezni zakon koji im nalaže da kao poreznu tajnu čuvaju sve podatke koje porezni obveznik iznosi u poreznom postupku, kao i sve druge podatke u vezi s poreznim postupkom kojima raspolažu.