lokalni izbori

Poduzetni Riječani: Nezavisni Štimac najviše dobio od stomatologinje, SDP-ov Filipović prijavio mršavih 5000 kuna, Miletić ima najdužu listu donatora

10.05.2021 u 13:03

Bionic
Reading

Nakon godina neprikosnovenog Vojka Obersnela, SDP-ovca koji je odlučio da neće ići po novi mandat, u Rijeci se vodi nikad neizvjesnija bitka za gradonačelničku fotelju. Posljednje ankete govore da najviše šanse za drugi krug imaju nezavisni Davor Štimac i SDP-ov Marko Filipović, ali za vrat im pušu Nikola Ivaniš (PGS), Josip Ostrogović (HDZ) i Marin Miletić (MOST). Koliko su dosad prikupili donacija, a koliko potrošili, pročitajte u nastavku

Državno izborno povjerenstvo (DIP) u ponoć je na svojim mrežnim stranicama objavilo financijska izvješća političkih stranaka i pojedinaca za lokalne izbore. Riječ je o prvim izvještajima koje su takmaci u političkoj utrci trebali podnijeti zaključno sa 7. svibnja, a sadrže izvještaje o primljenim donacijama, izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe te izvješće o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanje izborne promidžbe.

Valja napomenuti da pojedini kandidati nisu prijavili ni lipe donacija. Stoga se logično postavlja pitanje kako je moguće da 'iskaču iz paštete', a u izvještajima stoji nula kuna. U DIP-u kažu da su objavili ono što su dobili od onih koji se natječu te da je to pitanje za one koji su ušli u izbornu utrku.

Pokušavaju li se na taj način sakriti financijeri kampanja, što bi moglo imati utjecaj i na same izbore, ili se radi samo o tome da će određene fakture i donacije doći tek nakon 7. svibnja, može se samo špekulirati. U DIP-u navode da će se nakon što se dostave konačni izvještaji, trideset dana nakon izbora, odnosno 15. lipnja, moći govoriti o tome je li netko bio u prekršaju ili nije.

Davor Štimac, nezavisni kandidat, od početka godine prikupio je 231 tisuću kuna od 43 donatora. Bivšem ravnatelju riječkog KBC-a maksimalan iznos od 30.000 kuna za fizičku osobu dala je Barbara Mady Maričić, suvlasnica dentalne poliklinike Mady Maričić, pet tisuća kuna manje donirala je Dubravka Prpić, a po 20 tisuća kuna stiglo je s računa tvrtki Intelligent technologies & design iz Rijeke i Bosak employment, zagrebačke tvrtke za agencijsko zapošljavanje. Štimac je prijavio da je u kampanji za sada potrošio 186 tisuća kuna.

  • +5
Kandidati za gradonačelnika Rijeke Izvor: Pixsell / Autor: Goran Kovacic/PIXSELL

Marko Filipović (SDP) prijavio je tek pet tisuća kuna, donaciju Matka Kuzmanića, dok je za reklame potrošio 194 tisuće kuna, najviše na usluge agencije Manjgura Kreše Macana, jumbo plakate i oglašavanje na YouTubeu.

Nikola Ivaniš (PGS) prijavio je donacije u iznosu od 13.500 kuna, a najviše u obliku usluga vrijednih 4717 kuna od Poliklinike Ivaniš, obiteljske tvrtke koju vodi njegova supruga Alis. Na izbornu promidžbu potrošio je pak nešto više od 78 tisuća kuna.

Josip Ostrogović (HDZ) nije prijavio donacije, a pod stavkom promidžbe jedino su prijavljene bankarske usluge od 12 kuna.

Marin Miletić (MOST) prijavio je da je u periodu od 14. prosinca 2020. godine do 8. svibnja 2021. godine od 254 donatora prikupio 117 tisuća kuna. Najveću donaciju, 27 tisuća kuna, dobio je od IT tvrtke Brain Information Technologies iz Domasloveca kod Samobora, a slijedi poguranac od 10 tisuća kuna tvrtke koja se bavi solarnim panelima, Hvaljen budi iz Zagreba. Na reklame je Miletić prijavio potrošnju od 5381 kunu, a najviše, pet tisuća kuna, plaćeno je informatičkoj tvrtki Valentis iz Splita.

Šanse da Nebojša Zelič, Ana Blečić Jelenović, Katarina Peović, Vedran Vivoda, Hrvoje Burić ili Antun Antunović postanu čelni ljudi grada na Riječni, prema anketama, daleko su od izglednih, ali i oni su imali određene troškove u kampanji.

Peović iz Radničke fronte od donacija je prikupila 2900 kuna, na kampanju je potrošila 3800 kuna, a najviše je otpalo na službena putovanja - 2500 kuna.

Ana Blečić Jelenović i Nebojša Zelič nisu prijavili ništa, Vedran Vivoda nema prijavljenih donacija, ali ima troškova promidžbe od 30 tisuća kuna. Hrvoje Burić primio je pak 15 tisuća kuna donacije tvrtke Bura, a na promidžbu potrošio nešto više od 12 tisuća kuna. Antun Antunović prikupio je nešto više od tri tisuće kuna, a potrošio nešto manje od navedenog iznosa.