Samo nekoliko tjedana nakon velikog nestanka struje koji je izazvao kaos diljem Pirenejskog poluotoka, Španjolska se ponovno suočila s infrastrukturnim kolapsom – ovaj put u obliku velikog prekida rada mobilne i fiksne telefonske mreže
Prekid, koji je pogodio više regija, posebno je otežao rad hitnih službi, koje su bile prisiljene objaviti alternativne brojeve jer građani nisu mogli dobiti pomoć putem uobičajenog broja 112, piše Independent.
Prema navodima španjolskih medija, glavni uzrok problema je nadogradnja mreže koju je provela Telefónica, vodeći nacionalni telekomunikacijski operater. Glasnogovornik kompanije potvrdio je da su ažuriranja utjecala na 'specifične usluge u određenim kompanijama' te da rade na brzom otklanjanju kvara.
Najviše su pogođene fiksne telefonske linije, a problemi su zabilježeni u regijama Aragon, Extremadura, Baskija i Valencija, gdje su stanovnici upozoreni da se ne mogu osloniti na standardni broj za hitne slučajeve.
Od onih koji su prijavili problem s mobilnom mrežom, 72 posto njih prijavilo je povremene prekide, 18 posto ih je ostalo bez signala, a deset posto ih je prijavilo 'potpuni prekid' u svom području.
Španjolsko Ministarstvo za digitalnu transformaciju i javnu upravu poručilo je da aktivno prati situaciju te je zatražilo detaljne informacije i vremenski okvir za rješavanje problema. Prema platformi Downdetector, poteškoće su započele oko 2 sata ujutro, izvještava list El País.
Telefonske mreže su se vratile u neka od pogođenih područja od 10:30 sati po lokalnom vremenu, a broj 112 opet je dostupan u Valenciji, Aragonu, La Rioji i Andaluziji.