TVRDNJA STRUČNJAKA

Na Plesu prekršili propise prije leta cessne

13.02.2009 u 23:31

Bionic
Reading

Dinko Vodanović, istražitelj zrakoplovnih nesreća pri Ministarstvu prometa, istaknuvši da se radi o kršenju propisa, najavio je da će istražiti kako je četvrta osoba uspjela ući u zrakoplov usprkos činjenici da je pilot u planu letenja, koji je predao kontroli leta, upisao tri osobe

'Pitam se kako je moguće da je ta četvrta osoba uspjela neometano doći na uzletište aerodroma Pleso, gdje su i veliki putnički avioni, a da to nitko iz odgovornih službi na aerodromu nije znao', rekao je Vodanović za Jutarnji list.

Službeno se još ne znaju imena članova posade koji su poginuli na Velebitu, no objavljeno je da su poginuli iskusni piloti Gerd Govejšek (63), Walter Aleksandar (49), Miljenko Bartolić (61) i Zvonko Kelek (68). Misteriozni četvrti čovjek koji je neplanirano ušao u Cessnu najvjerojatnije je Zvonko Kelek, pilot lakih sportskih aviona.

'Imena poginulih koja se provlače kroz medije nisu službeno potvđena jer tijela nisu identificirana, a novinarima ih je otkrio vjerojatno vlasnik cessne, Josip Crnčević', ustvrdio je Vodanović.

Crnčević je, pak, iz nekog razloga odlučio prestati komunicirati s novinarima, i to dva dana nakon što se žestoko optužbama sručio na kontrolu leta, okrivljujući ih za pad aviona u kojemu su poginuli njegovi prijatelji piloti. Ranije je izjavio da je kontrola leta učinila kardinalnu pogrešku kada je naredila pilotu da smanji visinu baš prije preleta velebitskih vrhova, što je uz katastrofalno loše vremenske uvjete, koji su 5. veljače vladali na tom području, iznimno opasna situacija.

To pretpostavlja Miljenko Bucalović, dugogodišnji instruktor letenja koji je poznavao svu četvoricu. No, Bucalović tvrdi da je to najmanje bitno u cijeloj priči.

'Pilot generalne avijacije (malih aviona, nap. a.) nigdje u svijetu ne mora prijaviti imena ljudi u avionu, nego samo u planu letenja upisati broj putnika. No, u generalnoj avijaciji često se događa da se netko poveze usput, neplanirano. Tako su vjerojatno na uzletištu susreli Keleka i pozvali ga da s njima malo leti do Zadra. To vam je kao s automobilima. Budući da je Kelek bio pilot kao i ostali, imao je dopušten pristup uzletištu i tu meni nije ništa sporno. Pitanje je tko je kriv za ovu tragediju, a to će se znati tek kad se presluša snimka razgovora kontrole leta i pilota', istaknuo je Bucalović koji je, podsjećamo, upozorio da se kontrola leta prema pilotima malih aviona oduvijek odnosi arogantno i s neskrivenom mržnjom.

To je potvrdio i Žarko Tica, predsjednik Komisije za tehničko održavanje zrakoplova pri Hrvatskom zrakoplovnom savezu.