nakon nesreće u italiji

Mladen Nikšić s Prometnog fakulteta: Pucanje užeta na sljemenskoj žičari je gotovo nemoguće

25.05.2021 u 10:28

Bionic
Reading

Mladen Nikšić, profesor na Prometnom fakultetu, u utorak je govorio o sigurnosti žičara, posebice one zagrebačke koja još uvijek nije otvorena jer nema sve potrebne dozvole za rad.

Prometni stručnjak rekao je da su žičare prilično sigurno prijevozno sredstvo, a nesreće se najčešće događaju zbog vremenskih neprilika, poput vjetra i oluja.

'Nesreće koje su tehničke prirode možemo svrstati u nekoliko područja. U Italiji se spominje pucanje vučnog užeta, što je izuzetno rijetka pojava. Postoje nesreće gdje nije bilo riješeno neko učvršćenje ili prometovanje žičare. Važno pitanje je zašto užetne kočnice, koje su trebale zakočiti gondolu, nije odreagiralo. Ne bi došlo do pucanja vučnog užeta, vjerojatno je zbog brzine i svega došlo do te havarije', kazao je Nikšić u razgovoru za N1.

Pojasnio je kako je konstrukcija zagrebačke žičare bitno drugačija od talijanske na kojoj se dogodila nesreća u nedjelju, naime, ona je jednoužetna. 'Ima najmanje dvije kočnice, radnu i sigurnosnu, koja se koristi u slučaju da zakaže radna. U podacima nisam našao ništa što bi ukazivalo da je žičara nesigurna', rekao je Nikšić.

  • +4
Pad žičare na sjeveru Italije Izvor: Profimedia / Autor: Handout / AFP / Profimedia

Na pitanje što ako bi to uže popustilo, odgovorio je: “Pucanje takvog užeta je gotovo nemoguće. Trebalo bi ga nešto fizički oštetiti… Takvo uže podnosi pet puta veće opterećenje nego što će ga biti u svakodnevnom prometu.”

Rekao je da je u Hrvatskoj propisano da se između četiri do osam godina mora mijenjati uže. 'Isti je slučaj i s dubrovačkom žičarom. Nemamo puno žičara u Hrvatskoj, ali ne sjećam se da se dogodila neka nesreća. Sedamdesetih je bila na staroj sljemenskoj žičari, ali zbog nevremena, a ne tehničkih problema', naveo je.