SNIŽAVANJE PREMA KONKURENCIJI

Mercator kreće u rat cijenama

13.03.2014 u 17:22

Bionic
Reading

Najveći slovenski trgovački lanac Mercator u četvrtak je započeo akciju "Jamčimo za najniže cijene" kojom snižava cijene 10.000 proizvoda iz svih robnih skupina, kako bi se cjenovno približio konkurentima, trgovačkim lancima Spar, Tuš, Lidl i Hofer.

"Kupci Mercatoru danas priznaju najbolju kvalitetu, ponudu i usluge. Navedenim promjenama želimo postati najbolji s konkurentnim cijenama. Promjena politike cijena neće utjecati na visoku razinu naše ponude i usluga koje nudimo kupcima. Mi ćemo i dalje razvijati naše proizvode koje nudimo pod trgovačkom markom, nuditi široku paletu proizvoda, održavati kvalitetnu ponudu domaćih proizvoda, razvijati i poboljšavati naše usluge, te ćemo i dalje također ulagati u obnovu naših trgovina. Naš cilj je ponuditi kupcima najbolju vrijednost za njihov novac'", objavio je Mercator. Najveći slovenski lanac ne otkriva o kolikim je sniženjima cijena riječ, tvrdeći da se radi o poslovnoj tajni, ali je uvjeren da će se investicija u novu cjenovnu politiku amortizirati već za godinu dana. Akcija je poduzeta zbog primijećene promjene ponašanja kupaca koji proizvode ne kupuju u jednoj trgovini nego traže najniže cijene za iste produkte u više njih i više puta tjedno.

Mercator je priopćio da će postaviti i internetski portal na kojemu će kupci u svakom trenutku moći provjeriti pojedinačne cijene za 800 najprodavanijih proizvoda u Mercatoru i konkurentskim lancima.

"Cijene će se pregledavati tjedno, a ako tko od konkurenata cijenu snizi, to će odmah napraviti i Mercator", navode u kompaniji.

Riječ je o najprodavanijim artiklima koji čine 45 posto najpopularnije potrošačke košarice.

Akcija "Jamčimo najniže cijene" zasniva se na načelu da će kupcima koji nađu u Mercatorovoj trgovini skuplji identični artikal, koji je jeftiniji u trgovini konkurenata, razlika u novcu biti vraćena na potrošačku karticu Mercatora.

Istodobno, Mercator će ukinuti dosadašnje klasične popuste utorkom i četvrtkom pri kupovini s Mercatorovom potrošačkom karticom "Pika".

"Projekt kontroliranja naših cijena planiran je u skladu sa strategijom poslovnog restrukturiranja odnosno koncentracije na osnovnu djelatnost, a akcija će se amortizirati još ove godine", navode u Mercatoru, prenose u četvrtak slovenski mediji.

Kako navode mediji, akcija će se za sada primjenjivati samo u Sloveniji, gdje Mercator ima 540 trgovina i gdje je njegov tržišni udio zadnjih godina ustrajno padao zbog jake konkurencije. To se dogodilo osobito nakon dolaska inozemnih diskontnih trgovačkih lanaca poput Hofera i Lidla te uslijed smanjene kupovne moći prosječnog kupca budući da je Mercator važio za trgovca s relativno višim cijenama u ponudi.

Još 2007. godine tržišni udio Mercatora u slovenskoj maloprodaji iznosio je između 35 i 37 posto, a prema nekim podacima sada se kreće samo nešto više od 30 posto.