RAČUNICA U OBLACIMA

Kerum ima ambiciozan plan, može li ga ostvariti?

22.07.2014 u 10:00

Bionic
Reading

Povratnik na tržište maloprodaje Željko Kerum u svom stilu razbacuje se brojkama i planovima: cilja odmah u prvoj godini na prihod od 100 milijuna kuna. 'Konkurencija je već u panici', tvrdi Kerum iako ga stručnjaci upućeni u tržište maloprodaje upozoravaju da to uopće neće biti lako

U predstečajnom planu njegove krovne tvrtke Kerum d.o.o. stoje još fantastičnije brojke od onih koje bivši najveći dalmatinski trgovac javno najavljuje.

Otvarajući protekli vikend trgovinu u Kaštel Štafiliću, prvu od planiranih dvadesetak, izjavio je kako je to tek zamah i početak plana godišnjeg prihoda od 100 milijuna kuna. Prema planu restrukturiranja iz Kerumove predstečajne nagodbe za 2014., prihod bi trebao iznositi 150 milijuna kuna te bi u naredne četiri godine narastao na 227 milijuna kuna.

Ukupna akumulirana neto dobit do 2017., prema tom istom planu, trebala bi iznositi više od 100 milijuna kuna.

Kako se došlo do tako ambicioznih brojki, nije najjasnije.

Naime, Dražen Lulić iz konzultantske tvrtke Caper upozorava da, s obzirom na sadašnje trgovačke marže od 1,7 posto u prosjeku na tržištu maloprodaje, trgovački lanac Željka Keruma mora poslovati s najmanje 1,5 milijardi kuna prihoda godišnje kako bi ostvario kumulativnu dobit od 100 milijuna kuna. To je, gledajući podatke o poslovanju vodećih trgovaca u 2013. negdje između ostvarenja Studenca (1,2 milijarde kuna) i Bille (1,6 milijardi kuna).

Lulić najveći problem za Keruma vidi u tome to što je prodajom svojih prodavaonica osnažio upravo one trgovačke lance koji će mu sada biti glavni konkurenti, poput Tommyja ili Studenca

'Dosta je upitno koliko realno ostaje tržišnog potencijala za planirani rast, a pogotovo ako se uzme u obzir još uvijek prisutna stagnacija tržišta', rekao je Dražen Lulić.

Kerum bi se, smatra konzultant Dragan Munjiza, trebao usmjeriti na manja dalmatinska mjesta i gradove koja nisu toliko interesantna konkurenciji.

'Kerum je trgovac, a ima i ljude koji znaju voditi posao. Uvijek na tržištu ima praznog prostora, pogotovo je to slučaj u Dalmaciji gdje je veliki sezonski efekt. U Dalmaciju ljeti dolazi još milijun ljudi. Dok su mu glavni takmaci fokusirani na otoke i turistička mjesta, on bi trebao ići u mjesta poput Kaštel Štafilića ili u Cistu Provo', preporučio je Kerumu Dragan Munjiza.