u zagrebu

Kazne stižu iako aparati za kupnju parkirališnih karata ne rade

06.06.2021 u 13:57

Bionic
Reading

Već je pet mjeseci na snazi novi Zakon o fiskalizaciji, a samoposlužni uređaji za kupnju parkirališnih karata trebali su biti povezani s Poreznom upravom, bilo da im se ugradi za to poseban softver i program, bilo da se osigura internetska veza koja će uređaj povezati s Poreznom upravom.

Ni jedno ni drugo nije primijenjeno u praksi, a građani Zagreba zbog toga su ogorčeni. Naime, mnogi su dobili kazne zbog neplaćenog parkiranja koje nisu niti mogli platiti jer im grad to nije osigurao.

Romeo Ibrišević uzalud je pokušavao na automatu kupiti parkirnu katu, i to na više lokacija. Kartu na taj način nije moguće kupiti, jer automati ne rade. A razlog zbog kojeg ne rade je fiskalizacija, tvrdi HRT. Od početka godine na svim samoposlužnim uređajima kupnja se u realnom vremenu mora evidentirati i u Poreznoj upravi. Ni pet mjeseci Zagrebparkingu nije bilo dovoljno da se prilagodi. Iako su se tomu prilagodili i vlasnici takvih aparata u drugim gradovima, kao i nositelji malih obiteljskih gospodarstava koji prodaju svoje proizvode na jajomatima, bučomatima, mljekomatima.

U Zagrebparkingu kažu da od 427 uređaja u gradu, tristotinjak ih već pet mjeseci ne radi. No u tome ne vide problem jer, kako kažu, karta se može kupiti na kiosku, putem sms-a ili aplikacije. Na pitanje kada bi automati ponovno mogli biti u funkciji iz Zagrebparkinga kažu: "Tehnička prilagodba starijih automata izvršit će se nakon okončanja postupka javne nabave te svih potrebnih aktivnosti vezanih uz sklapanje ugovora s odabranim ponuditeljem".

Je li ta situacija pravno prihvatljiva, S HRT-a su pitali odvjetnicu zaduženu za prava potrošača.

'Osoba koja je stara ili na štakama, ne može za 5 minuta doći do kioska i može se teoretski dogoditi da dobije kaznu. To se ne može dogoditi. Ako imamo parkirne automate onda ti automati moraju biti u funkciji. Onaj koji ima parkirne aparate morao se pobrinuti da bude pripremljen za to razdoblje, ako nije onda potrošačima mora dati besplatne karte, kaže Dijana Kladar, pravna savjetnica za zaštitu prava potrošača.

Zagrebparking žalbu potrošača nije prihvatio, a nije ni drugostupanjsko tijelo u Zagrebačkom holdingu.