FORMULA USPJEHA

Kako ojačati izvoz: 'Prečesto se traži brz uspjeh i prerano odustaje'

15.06.2023 u 21:31

Bionic
Reading

Glavna tajnica HGK Marina Rožić i član Uprave tvrtke Altpro Tin Viduka naglasili su, među ostalim, važnost inovativnosti govoreći večeras u središnjem HTV-ovom Dnevniku o tome kako ojačati naš izvoz

Altpro, koji se bavi istraživanjem, razvojem i proizvodnjom signalno-sigurnosnih sustava za željeznicu, kroz razne željezničke projekte prisutan je u više od 50 zemalja svijeta te ima više od 200 zaposlenika.

Viduka je za Dnevnik HRT-a rekao kako je njihova formula za uspjeh vrlo jednostavna: 'Mi smo identificirali inovativnost kao način kako postajemo i ostajemo konkurentni'. Dodao je kako su u globalnim okvirima mala tvrtka, što im omogućuje da budu fleksibilni, agilni i okretni.

Viduka je rekao i kako im je izuzetno bitno imati lokalnog partnera jer su njihovi proizvodi kompleksni i ne mogu iz Hrvatske opsluživati tržišta više od 50 zemalja u kojima rade.

Rožić je rekla da RH trenutno najviše izvozi na jedinstvenom tržištu EU-a, ali da se kao malo i otvoreno gospodarstvo brzo možemo prilagoditi. 'I to je naša formula uspjeha za izlazak i na treća tržišta', rekla je. Navela je da su u pregovorima sporazumi s Indijom, Kinom, Australijom.

Upitan u čemu griješe oni koji ne uspiju izaći na strano tržište, Viduka je rekao da se možda prečesto traži brz i velik uspjeh i da se prerano odustaje.

Maraton, a ne utrka na kratke staze

Rožić je rekla da možemo biti zadovoljni što se tiče izvoza nakon desetogodišnjeg članstva u Europskoj uniji, te da je ono, kao i ulazak u europodručje i Schengen, otvorilo kompletno novu perspektivu za hrvatske tvrtke.

'Naš izvoz u posljednjih deset godina rastao je više od 128 posto. Najznačajnije rezultate tu imamo u sektoru IT savjetovanja, transporta, turizma', rekla je Rožić. Dodala je da su naša najznačajnija izvozna tržišta Slovenija, Italija i Njemačka, te da u posljednje vrijeme znatno raste i mađarsko tržište.

Poručila je i da izvoz nije utrka na kratke staze, već maraton: 'Moramo biti spremni, moramo se prilagođavati specifičnostima pojedinih tržišta i što više izlaziti s inovativnim rješenjima'.