GLAS STRUKE

Kako će izgledati kampanja za bračni referendum

20.11.2013 u 10:48

Bionic
Reading

Preko četrdeset nevladinih organizacija, koje promiču ljudska prava, jednakost i međuljudsku toleranciju, danas je pokrenulo kampanju pred referendum o obitelji, kojim konzervativna udruga 'U ime obitelji' nastoji izmijeniti Ustav ugrađivanjem ograničenja da je brak zajednica isključivo muškarca i žene. Komunikacijski stručnjaci predviđaju da će uspjeh progresivnih udruga ovisiti o izlasku građana na referendum, smatrajući da većina misli i osjeća da pravo na brak ne smije isključivati drugačije

Udruge okupljene u kampanji Građani glasaju protiv organizirat će niz aktivnosti, koncerata, tribina, okruglih stolova i javnih nastupa do referenduma 1. prosinca kojima će pozivati na glasanje protiv restriktivne definicije braka. Jelena Berković iz GONG-a, jedne od udruga u kampanji, kaže da je najvažnije da građani shvate da je izlazak bitan jer će u protivnom umjesto njih odlučiti netko drugi, radikalna manjina. Referendumsko pitanje – jeste li za to da se u Ustav RH unese odredba po kojoj je brak životna zajednica žene i muškarca? – besmisleno je, kaže Berković, ali zato je namjera udruge 'U ime obitelji' opasna.

'Pozivamo građane da začepe nos na referendumsko pitanje i glasaju protiv jer svi mi trebamo obitelj, pa je ovo glasanje za našu budućnost. Nakon ovakve formulacije braka u Ustavu posljedično možemo očekivati samo nešto gore. Naprimjer, zabranu medicinski potpomognute oplodnje. Dakle ovo je vrlo jasna manipulacija Ustavom, a Ustav nije igračka', poručila je Berković.

Dodatni razlog za zabrinutost je, kaže, netransparentno financiranje 'U ime obitelji', a ta udruga do sada nije pojasnila od koga je dobila novac za višemjesečnu kampanju, prikupljanje potpisa, press konferencije u elitnim hotelima i proslave uz šampanjac. Željka Markić, predsjednica 'U ime obitelji', govorila je samo o 'privatnim donacijama' i 'volonterima', ali toliko široka i skupa kampanja nemoguća je bez velikih financijskih troškova.

'Hoće li nam Ustav promijeniti netko za koga ne znamo odakle je dobio novac?', zabrinuta je Berković.

Razlog za izlazak na referendum je i njegova sumnjiva svrha. Aleksandra Kolarić, komunikacijska stručnjakinja, objašnjava da je inicijativa 'U ime obitelji' oblikovala neke stavove na društveno prihvatljiv način, ali njihovi vođe, poput predsjednice Markić, u sve češćim javnim istupima odaju svoje ekstremno netolerantne stavove.

'Cijeli je to set potpuno neprihvatljivih stavova, pa oni sve više dolaze do izražaja što više predstavnici udruge 'U ime obitelji' javno nastupaju', naglašava Kolarić.

Markić je naprimjer u televizijskom intervjuu za Jabuku TV izjavila da je 'odrastanje sa samohranim roditeljem neprirodno okruženje' i da bi 'radije dijete dala u dom nego da ga usvoji gay par', što su, kao sukus njezinog govora, prenijeli svi hrvatski mediji i sablaznili se građani.

U sljedećih desetak dana, do 1. prosinca, udruge će morati građanima što više razjasniti posljedice ovog referenduma. Krešimir Macan, stručnjak za odnose s javnošću, predviđa da će u tome značajnu ulogu imati mediji, i to presudno televizijski. Brine ga to što kampanja prije referenduma nije zakonski regulirana, pa se još ne zna kako će ga pratiti HRT.

'Sigurno je da će se većina poruka plasirati putem televizije, samo još ne znamo koliki pristup TV kućama imaju udruge, obje strane koje provode kampanju', kaže Macan.

Za mobilizaciju birača najviše će služiti Facebook, koji u Hrvatskoj koristi oko 1,8 milijuna ljudi. Na tom servisu, smatra Macan, bit će glavno neki like pretvoriti u stvaran glas PROTIV ili ZA

Tin Nuić, komunikacijski savjetnik koalicije udruga Građani glasaju protiv, najavljuje da će prva veća aktivnost biti koncert u Zagrebu.

'Inzistirat ćemo na civilizacijskim porukama za koje smo mislili da smo ih civilizacijski dostigli, a ne da ih moramo braniti.'

Koaliciju Građani glasaju protiv od poznatih medijskih ljudi podržavaju Barbara Nola, Danijela Trbović, Vinko Brešan..., koji će također govoriti na javnim skupovima.