IVANČICA NE POSUSTAJE

Hrvatski Bambi i Froddo sve draži malim Englezima

28.07.2014 u 07:12

Bionic
Reading

Iza tvornice obuće Ivančica više je od 60 godina rada, ali ta tvrtka iz Ivanca usprkos krizi ne posustaje. Prošle godine je izvezla milijun pari obuće u ukupnoj vrijednosti osam milijuna eura. Na svim stranim tržištima potražnja za brendovima Bambi i Froddo raste, u Engleskoj za čak 32 posto, a savršenu sliku jedino kvari domaće tržište koje je u silaznoj putanji

Na čelu Ivančice je Nadica Zver koja jednu od posljednjih domaćih obućarskih industrija, trenutačno sa 700 zaposlenih, vodi gotovo 20 godina. Unatoč najezdi jeftine robe s istoka, Ivančica uspijeva zadržati stabilne prihode, lani 84 milijuna kuna, s tim da više od 70 posto dolazi od izvoza.

Prošle godine dokapitalizirali su varaždinsku tvornicu cipela Bambi i tako kupili jedinog konkurenta u proizvodnji dječje obuće.


Ivančica izvozi obuću u više od 20 zemalja diljem svijeta, a uspjeh na stranim tržištima objašnjavaju visokom kvalitetom.

'Izrađujemo obuću isključivo od prirodne kože i certificiranih materijala, bez štetnih supstanci, toksina i teških metala. Froddo i Bambi predstavljaju najviše standarde u proizvodnji obuće', objašnjava direktorica Zver.

Osim kvalitete pazi se i na dizajn pa tako Englezi traže umjereniji izgled, obuću u jednoj boji, bez puno detalja. Upravo zahvaljujući dobro pogođenom izgledu, ali i jačim prodajnim i marketinškim aktivnostima, potražnja za cipelicama iz Ivanca u Engleskoj je porasla za čak 32 posto.

Za razliku od uspjeha u inozemstvu, na domaćem tržištu od 2010. konstantan je pad prodaje.

'Višegodišnja recesija i pad kupovne moći prisiljavaju kupce da se okrenu prema jeftinijim nabavnim lancima na uštrb kvalitete pa nerijetko i zdravlja. Istovremeno se povećava broj 'kvadrata' specijaliziranih trgovina obućom, a obuća se prodaje čak i u trgovačkim lancima prehrambenih proizvoda. Sve je to dovelo do pada naših prihoda u Hrvatskoj', ističe direktorica Zver.

Odgovor na takvo stanje bilo je preuzimanje Bambija, čime je Ivančica osigurala veći tržišni udio te je strategija na domaćem tržištu usmjerena na razvoj vlastite maloprodajne mreže jer, sigurna je direktorica, alternative nema.