BITKA ZA TV KONCESIJE

HOO i Nova TV žele sport, RTL program za djecu

16.11.2010 u 16:25

Bionic
Reading

Nova TV sa sportskim kanalom, RTL s programom Kockica za djecu i mlade, splitski zabavno-turistički Kanal 5, gospodarski Kapital Network, glazbeni CMC, Sportska TV te zabavni GRP Media i Novi kanal javili su se na natječaj koji je raspisalo Vijeće za elektroničke medije za tri nacionalne petnaestogodišnje koncesije za specijalizirane televizijske programe

Iza GRP medije stoji nekadašnji suvlasnik Nove TV Ivan Ćaleta koji je tu kuću uz žestoki obračun s ostalim suvlasnicima prodao CME grupi, u vlasništvu je svojedobno imao i slovensku Prvu TV koju je također prodao, a u vlasništvu trenutno ima bosanskohercegovački OBN.

Novi kanal u vlasništvu je supružnika Dubravka Merlića i Željke Ogreste, a iza Sportske TV stoji Hrvatski olimpijski odbor koji bi, kako doznajemo, na svom kanalu u prvoj fazi emitirao deset sati programa, a svu pažnju bi posvetio hrvatskom malom sportu.

Budući da je HOO neprofitna udruga koja se dijelom financira i iz državnog proračuna, da bi se mogao prijaviti na natječaj, morao je na Trgovačkom sudu registrirati i tvrtku HOO TV d.o.o čiji je direktor šef marketinga HOO-a Ranko Četković, a prema dostupnim podacima, tvrtka se može baviti od djelatnosti javnoga cestovnog prijevoza putnika i tereta u domaćem i međunarodnom prometu, preko pružanja medijskih usluga, do pružanja turističkih usluga u nautičkom turizmu

S obzirom da novac dobiven iz proračuna ne bi smjeli trošiti na televizijsku produkciju, ideja je da cijelu priču izguraju uz pomoć sponzora i partnera. Kao ključni partner svojedobno se spominjao HRT, ali je ta ideja u međuvremenu zamrla, jer je kuća na Prisavlju htjela pokrenuti vlastiti sportski program, što se u konačnici nije realiziralo.

S obzirom da prema novom Zakonu o HRT-u javni RTV servis nema pravo na reklame na specijaliziranim programima, nije isključeno da će logistiku za desetosatni program Sportskoj TV davati upravo HRT, koji bi na taj način ostvario zaradu koja mu je oduzeta brisanjem marketinških minuta na specijaliziranim programima.

Odluku o tome koja će tri programa većina hrvatskih gledatelja moći gledati od proljeća, pod uvjetom da im se dodijele koncesije, Vijeće će donijeti do 16. prosinca. Budući da je riječ o multipleksu D koji ima nešto manju pokrivenost (90 posto) od MUX A (97 posto) i MUX B (95 posto) na kojima svoj program na nacionalnoj razini emitiraju HRT, RTL i Nova TV, cijena za koncesiju je nešto niža (8,6 milijun kuna).