A PRIHODI RASTU

YouTube ima milijardu korisnika, a ne ostvaruje profit

28.02.2015 u 06:11

Bionic
Reading

YouTube, kulutološki i internetski fenomen privlači više od milijardu korisnika svaki mjesec. Međutim, taj Googleov segment nikako ne ostvaruje profit, iako su prihodi na godišnjoj razini narasli za još milijardu dolara (u 2014. prihodi su bili kakvih četiri milijarde dolara)...

Rolfe Winkler za WSJ piše kako izvori koji poznaju situaciju unutar kompanije iz Mountain Viewa navode da je YouTube usprkos svemu na 'pozitivnoj nuli' kad je riječ o poslovanju, iako u prihodima taj servis Googleu donosi šest posto prihoda od prodaje.

Čini se kako je, usprkos velikom broju korisnika, riječ o vrlo ograničenoj kategoriji ljudi koja predstavlja srž - uglavnom su u igri osnovnoškolci i tinejdžeri. Većina korisnika, navodi WSJ, jednostavno koristi Googleov video servis kao svojevrsno video-skladište kojim će se pristupiti s embedded linkova. Takvi korisnici rijetko kad odlaze na YouTube.com kako bi pronašli novi sadržaj. Posebno problematičnim za poslovanje YouTubea bi se moglo pokazati zanimanje društvenih mreža Facebook i Twitter za vlastite video servise.


Analitičari vjeruju da je na YouTubeu istovremeno hrpa sadržaja koji je 'potpuno smeće'. 'Ako žele značajan TV budžet, morat će investirati u TV sadržaj', smatra Brian Weiser iz Pivotal Researcha.

Google je kupio YouTube za 1,65 milijardi dolara još 2006. godine, a tada se i (donekle) očekivalo kako će prihodi servisa u tom relativno ranom obliku rasti. Situacija se nešto promijenila s oglasima, baš kao i programom YouTubea u kojem su izdvojili stotine milijuna dolara onima koji su stvarali sadržaj na servisu. Taj pokušaj stvaranja posebnih 'TV kanala' nije bio potpuno uspješan, izdvojili su se tek rijetki, a glazbeni sadržaj je ostao najpopularnijim - čime je publika opet ostala ograničenom.

Stoga su u servisu odlučili pokušati s modelima pretplate, a tek vrijeme će pokazati hoće li YouTube konačno postati profitabilan.

WSJ