LINIJA 40

Volvo će i u svoje manje modele donijeti 'samo najbolje'

19.05.2016 u 13:19

Bionic
Reading

Nastavlja se svježi proboj švedskog proizvođača Volvo u sve atraktivniji premium segment vozila. Nakon što su otkriveni modeli XC90, S90 i V90, na red je došlo konceptno otkrivanje budućih manjih modela iz linije 40. Noviteti riječima proizvođača prikazuju odvažan novi pravac i službeno pokretanje globalne strategije kompaktnih vozila

Konceptni modeli XC40 (crossover), kompakt V40 i limuzina S40 u novim izdanjima dizajnerski evoluiraju još više od ponešto konzervativnih modela iz serije 90. Volvo navodi kako koncepti koriste novorazvijenu CMA platformu (Compact Modular Architecture), kojom je moguće izvesti više različitih modela vozila uz minimalne preinake.

Novim modelima, koji bi na tržište trebali početi stizati 2017. godine, Volvo želi konkurirati posebno njemačkim proizvođačima, VW-u, BMW-u i Audiju. Prvi na listi za masovnu proizvodnju je XC40. Sve prikazane koncepte, na kojima će se utemeljiti i proizvodni primjerci, krase Thor's Hammer svjetlosni sklopovi, još atraktivnije izvedbe no što je to kod modela XC90, S90 i V90. Volvo vjeruje kako u ovom segmentu kompaktnih premium vozila nedostaje razigranosti i oštrih linija te su se upravo zato odvažnije uputili u dizajnu u odnosu na perjanice kompanije.


'CMA platforma nam je pomogla da napravimo nešto posebno, nešto mladoliko u novim konceptnim vozilima. Imaju energiju, privlačan i urban karakter koji ih ističe u gomili. Ovo je tek djelić onoga što dolazi', rekao je Thomas Ingenlath, viši potpredsjednik odjela za dizajn u Volvo Car Group.

Usprkos manjim dimenzijama od spomenutih perjanica, modeli XC40, S40 i V40 u sebi će kriti samo najbolje. Nova vozila će biti opremljena brojnim mogućnostima povezivanja, uz najnapredniji standardni paket opreme za sigurnost i, naravno, skandinavski dizajn.

Naravno, ovdje nije riječ tek o prezentaciji dizajnerskih smjernica. Spomenuta CMA platforma uz sebe će donijeti i odgovarajuću motorizaciju, koja u većini slučajeva uključuje i električni ili hibridni model. Volvo do 2025. godine planira isporučiti čak milijun 'elektrificiranih' automobila (hibrida ili potpuno električnih vozila). Standard u ponudi ipak će biti trocilindrični 1,5-litreni turbobenzinac koji će, ovisno o verziji, razvijati do 200KS.

U višem dijelu ponude nalazit će se potpuno novi motor koji kombinira trocilindrični benzinac s električnim motorom uz mjenjač od sedam stupnjeva s dvostrukom spojkom. Službeni naziv će biti Volvo T5 Twin Engine, a razvijat će ukupno do 300KS, uz CO2 emisije od 100g/km.

Bit će tu još 'zelenijih' opcija, poput plug-in hibrida i potpuno električnih izdanja svih modela iz nove serije 40. Šveđani za sada ne otkrivaju mnogo detalja, no nije isključena ni mogućnost da će crossover model XC40 imati električni pogon na stražnjim kotačima.

Volvo otkrio budućnost svojih manjih vozila

Ono što jest potvrđeno je da su potpuno pripremljene staze za električnu budućnost automobila. CMA platforma koja će činiti osnovu modela iz serije 40 osmišljena je upravo s tim na umu, a Šveđani napominju kako 'nije potrebno da električni automobili dizajnom viču na sve strane da su drugačiji'.

'Želimo da ljudi odaberu model koji žele i tek onda, i samo onda, odluče žele li uobičajeni motor, hibrid ili potpuno električni motor', rekao je Peter Mertens, glava odjela za istraživanje i razvoj u Volvo Car Group.