U TREN OKA

Tko želi napraviti Muskov 'Hyperloop'?

et3

et3

Izvor: Screenshot / Autor: tportal.hr

Elon Musk trebao bi predstaviti svoj nacrt supersoničnog putovanja nazvan 'Hyperloop', no tko bi ga želio izgraditi?

Poduzetnik Elon Musk, poznat po svojim tvrtkama Tesla Motors i SpaceX, potaknuo je maštu mnogih diljem svijeta kada je najavio da radi na konceptu supersoničnog putovanja koje je nazvao 'Hyperloop'.

Ideja 'Hyperloopa', koju bi trebao predstaviti javnosti, vrti se oko transportnog sustava 'iz budućnosti' u kojem bi ljudi putovali mrežom cijevi, sjedeći u kapsulama koje bi se kretale brzinom većom od 1.000 kilometara na sat.

Sličan sustav vakuumskih cijevi koristi se u bankama i trgovinama za brzo i sigurno slanje novca u glavni trezor.

Musk je svoju ideju predstavio tijekom razgovora s britancem Richardom Bransonom kada je otkrio da je o 'Hyperloopu' počeo razmišljati nakon što je pročitao prijedlog o gradnji brze željeznice koja bi povezala Los Angeles i San Francisco.

Istaknuo je kako bi njegov transportni sustav bio brži i jeftiniji, a najbolje bi funkcionirao kao poveznica između gradova koji su udaljeni 1.600 kilometara ili manje. Na tim bi udaljenostima 'Hyperloop' bio brži od zrakoplova.

Za veće udaljenosti, zrakoplov bi, smatra Musk, ipak bio bolji izbor.

ET3 sustav prijevoza


No, iako je idejni začetnik projekta i najavio je da će objaviti inicijalni dizajn, za koji želi da bude 'open source' odnosno dostupan svima, Musk ne želi graditi 'Hyperloop'.

'Nemam nikakav plan realizirati 'Hyperloop'. Moram ostati fokusiran na SpaceX i Teslu', rekao je prošlog tjedna Musk, prenosi VentureBeat.

Muskov 'Hyperloop' nije prvi takav projekt ultrabrzog putovanja.

Vrlo sličan koncept nazvan 'ET3', nazvan još i 'Svemirsko putovanje na zemlji', također se bazira na putovanju pomoću mreže vakuumskih cijevi kroz koje bi se kretale kapsule s putnicima.

No problem je što bi se cijevi trebale graditi ili pod zemljom ili na visokim platformama kako bi izbjegle druge građevine i prirodne prepreke. Također, za maksimalni učinak, morale bi se graditi u ravnoj liniji, što bi moglo predstavljati problem u pojedinim područjima.73839,183570,147513,166862

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!