NIJE POSTAO TSUNAMI

Odlazi Google Wave

  • Autor: Merita Arslani
  • Zadnja izmjena 25.04.2012 15:26
  • Objavljeno 25.04.2012 u 14:54
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Kraj Google Wavea najavljen je još u ljeto 2010, nakon samo godinu dana kada su u Googleu shvatili da zbog premalog broja korisnika Wave ne može funkcionirati kao samostalni projekt

Google Wave trebao je biti revolucionaran način za komunikaciju u real-timeu i imao je dosta dobar početak kada ga je Google pokrenuo 2009. godine. No, nije daleko odmaknuo od svog početka i tako će 30. travnja i službeno prestati postojati.

Kraj Google Wavea najavljen je još u ljeto 2010, a od siječnja ove godine funkcionira jedino tako da se može čitati, dok su sve ostale njegove funkcije i mogućnosti ukinute. Korisnici imaju vremena do ponedjeljka za preuzimanje kopija dokumenata koje imaju na Google Waveu, a nakon toga Wave će biti izbrisan.

Google Wave je samo još jedna u nizu propalih usluga ovog tehnološkog giganta, koji čini se nikako ne uspijeva pronaći model kojim bi se približio najpopularnijim društvenim mrežama, prije svega Facebooku i Twitteru.

Wave u svoje tri godine postojanja nije uspio privući veći broj korisnika, a i oni koji su ga prihvatili, cijelo su se vrijeme zapravo pitali čemu Google Wave služi. Sve je počelo kao i većina sličnih Googleovih projekata, a za početak je to značilo da se za testiranje beta verzije dobivala pozivnica, što je uobičajeni Googleov način kada pušta van neku svoju novu uslugu.

Korisnici koji su dobili pozivnicu u startu su se zatekli u malim problemima jer nisu imali s kim komunicirati. Naime, na Waveu nije bilo skoro nijednog njihovog prijatelja, nisu mogli komunicirati sa svojim kontaktima u adresaru, tako da je komunikacija, koja je bila glavni adut Wavea, na samom početku zapinjala, odnosno nije je uopće bilo.

Nakon što se konačno razvila nekakva mreža korisnika, od njih se najčešće moglo čuti da alati koji su im dostupni na Waveu nisu dobro razvijeni te da ne znaju što s njima raditi. Međutim, tehnička strana Wavea je bila manji problem, što su priznali i u samom Googleu iz kojeg su nakon godinu dana obavijestili da Wave ima jako mali broj korisnika te da se više ne može održati kao samostalni projekt.

Korisnicima je, naime, bila vrlo odbojna ideja pozivnica, što i je pomalo čudna politika u današnje vrijeme kada su najjače društvene mreže potpuno otvorene i u njih se može učlaniti kad god to netko poželi. Rezultat toga bilo je tek oko pedesetak tisuća korisnika, što je za jednu društvenu mrežu prilično zanemariva brojka.

S obzirom na to da se Googleove usluge temelje na oglašavanju, tako mali broj korisnika nije mogao privući ni potencijalne oglašivače, pa je gašenje Wavea bio logičan nastavak priče.

Osim toga, kao da nije bio dovoljan ovaj neslavan završetak priče, Wave je postao i predmet ismijavanja na internetu. To se dogodilo krajem ožujka kada je u posljednjem mailu koji su iz Googlea poslali kako bi obavijestili korisnike da do 30. travnja preuzmu svoje dokumente s Wavea krivo napisali njegovo ime i preimenovali ga u Wage.

Međutim, u ožujku je James Whittaker, jedan od bivših direktora u Googleu koji je početkom godine prešao u Microsoft, napisao zanimljiv blog na Microsoftovim stranicama. U njemu je ponudio niz objašnjena zašto je napustio Google, čime je dao i potencijalne odgovore na pitanje zašto Google nikako ne uspijeva na tržištu sa svojim uslugama kao što su Buzz, Wave i ostali.

Whittaker tako navodi da je Google postao oglašivačka kompanija koju samo zanimaju privatni podaci njezinih korisnika, što je, kako je napisao, jedan od razloga zbog kojih je i napustio kompaniju.

Naveo je također da se kompanija previše orijentirala na Facebook i na to kako da preuzme dobar dio oglašivačkog prostora od Zuckerberga i njegovog tima, što je i dovelo do niza loših projekata koji su u startu bili osuđeni propast.

'Google koji mi je budio strast bio je tehnološka kompanija. Google koji sam ostavio bio je oglašivačka kompanija. Nekad je to bilo odlično mjesto za rad. A sada? -1', napisao je Whittaker.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi