REVOLUCIJA NA POMOLU

Nissanov benzinac bi dizelaše mogao poslati u ropotarnicu povijesti

18.08.2016 u 08:10

Bionic
Reading

Japanski proizvođač automobila Nissan priopćava kako su razvili novi benzinski motor, koji ne samo da konkurira nekim modernim dizelašima - već ih šalje u povijest

Nissanovi inženjeri navode da su zahvaljujući tehnologiji varijabilne kompresije osigurali performanse poznate iz svijeta turbobenzinaca uz potrošnju poznatu iz današnjih dizelskih i hibridnih pogonskih sklopova.

'Dizelski motori danas su problematična tema diljem svijeta. Vjerujemo kako naš novi motor predstavlja vrhunski benzinski motor koji će s vremenom zamijeniti napredne dizelaše današnjice', izjavio je Kinichi Tanuma, viši Nissanov inženjer.


Nissan definitivno nije jedini proizvođač koji je eksperimentirao s tehnologijom vezanom uz varijabilnu kompresiju, a među najvećim problemima kod izvedbe takvih motora se nalaze vibracije te povećana složenost i cijena. No, jasno da nisu svi željni odabrati hibridna rješenja ili 'dizelaše' pa stoga proizvođači poput Nissana vrlo rado traže sljedeći 'veliki korak' u svijetu benzinskih motora.

„Mislimo kako će VC-T motor zamijeniti ili postati alternativa današnjim naprednim dizelašima“

Kinichi Tanuma, NissanCitat


Variable Compression-Turbo (VC-T) pogonski sklop Nissan će premijerno otkriti na sajmu automobila u Parizu, a prvo će se pojaviti u jednom (neimenovanom) Infiniti modelu koji bi se trebao početi prodavati dogodine. Nakon toga bi se motor trebao pojaviti u Nissanovim automobilima, ali vjerojatno i u partnerskoj kompaniji Renault.

Četverocilindrični turbobenzinac od dvije litre izveden u VC-T tehnologiji trebao bi imati u prosjeku 27 posto bolju učinkovitost od 3,5-litrenog V6 kojeg mijenja. Istovremeno će zadržati i okretni moment i snagu.

Iako analitičari vjeruju kako je cijena veliki problem ovakvih motora, u Nissanu tvrde da je izvedba jeftinija od usporedivih dizelskih agregata.