PUT PREMA OTKRIĆU

NASA potvrdila: Teleskop James Webb je rasklopljen i kreće se prema odredištu

10.01.2022 u 08:35

Pred svemirskom agenicijom nalazi se izazov kalibracije mjernih instrumenata udaljenog teleskopa, no glavni dio zadatka obavljen je uspješno

NASA je odradila još jedan velik korak prema konačnom početku rada teleskopa James Webb. Agencija je nedavno, podsjetimo, uspješno raširila satelitovo primarno zrcalo, dovršivši fazu pripreme njegovih ključnih elemenata. Pred posadom je, doduše, još posla - morat će poravnati njegovu optiku pomicanjem dijelova primarnog zrcala - proces koji traje nekoliko mjeseci, prenosi Yahoo finance.

Pred svemirskim teleskopom nalazi se i korekcija putanje koja će ga konačno dovesti do točke Lagrange L2 smještene na oko milijun i pol kilometara od Zemlje. Astronomi će taj položaj koristiti za proučavanje infracrvene svjetlosti bez ometanja, te sakupiti uvide u rani svemir koji nisu mogući kod opreme poput teleskopa Hubble.

Svemirski teleskop James Webb Izvor: EPA / Autor: ESA/MANUEL PEDOUSSAUT HANDOUT

Tim rečeno, slike snimljene Webbom nećemo vidjeti do ljeta, dok ćemo na bilo kakva smislena otkrića morati čekati još dulje. Unatoč tome, uspješno rasklapanje, kalibracija i dolazak na odredište predstavit će velik korak za NASA-u kojoj je ovo prvo rasklapanje složene promatračnice u svemiru.

Ako ništa drugo, zaključuje izvor, ovaj potez dokazuje da su operacije slične ovoj zbilja ostvarive.