Yitian 710

Konkurencija Amazonu: Alibaba ima novi procesor za računalstvo u oblaku

19.10.2021 u 11:03

Bionic
Reading

Čip Yitian 710 bit će ugrađen u nove web servere nazvane Panjiu. Posebno je osmišljen za rad s aplikacijama koje koriste umjetnu inteligenciju i upravljaju pohranom podataka

Kineski div e-trgovine Alibaba predstavio je novi procesor za web poslužitelje, kojim želi konkurirati Amazonu i drugim velikim igračima u segmentu usluga računalstva u oblaku.

Čip Yitian 710 bit će ugrađen u nove web servere nazvane Panjiu. Posebno je osmišljen za rad s aplikacijama koje koriste umjetnu inteligenciju i upravljaju pohranom podataka.

Ti procesori i web poslužitelji neće biti prodavani izravno kupcima već će od Alibabe biti moguće kupiti usluge temeljene na ovoj tehnologiji. Zasad nije poznato hoće li uopće biti dostupni i krajnjim korisnicma za izravnu kupovinu.

U Alibabi su se fokusirali na dizajniranje procesora Yitian 710, dok su proizvodnju prepustili vanjskim dobavljačima. To je trend među kineskim tvrtkama, piše CNBC.

Huawei je dizajnirao vlastite procesore za pametne telefone, Baidu je prikupio novac tijekom ove godine za razvoj vlastitog poslovanja s poluvodičima. Amazon, Google i drugi također su krenuli u istom smjeru.

Ključ budućeg razvoja

Tvrtke ulažu u vlastite čipove kako bi ih mogli koristiti za specifične aplikacije i time steći prednost u odnosu na konkurenciju. Procesor Yitian 710 temelji se na arhitekturi britanske tvrtke Arm. U Alibabi su 2019. godine također razvili procesor za umjetnu inteligeciju Hanuang 800.

U Alibabi računalstvo u oblaku vide kao ključni dio budućeg razvoja. Trenutno taj segment donosi tek osam posto njihovih ukupnih prihoda. Tijekom drugog tromjesječja zabilježili su sporiji rast prihoda zbog gubitka velikog klijenta.

S druge strane, najveća su tvrtka koja nudi takve usluge u Kini, prema podacima tvrtke Canalys, iako konkurencija ulaže nemala sredstva kako bi ih dostigla. U tome prednjači Huawei, u kojem traže zamjenu za prihode od prodaje pametnih telefona, izgubljene zbog američkih sankcija.

Alibaba je pokušao proširiti svoje poslovanje u računalnom oblaku u inozemstvu, ali Amazon i Microsoft i dalje drže veće udjele u svjetskom tržištu.