kozmički vatromet

Hubble opet oduševljava: Pogledajte snimku udaljene supernove

• Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 02.10.2020 12:58
  • Objavljeno 02.10.2020 u 12:58
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: MEHAU KULYK / Sciencephoto / Profimedia

Znanstvenici su uspjeli snimiti kratku, ali intenzivnu smrt masivne zvijezde u udaljenom kutku dubokog svemira

NASA-in teleskop Hubble opet je oduševio ljubitelje astronomije pruživši nevjerojatni video eksplozije zvijezde u galaksiji NGC 2525. Ako se bojite da će nas zahvatiti udar, ne brinite - eksplozija se dogodila na udaljenosti od 70 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje.

Supernova je dobila i ime, makar kako to obično ide, ne radi se o nečemu što je lako izgovoriti: SN 2018gv. SN znači Supernova, a 2018. predstavlja godinu u kojoj je Hubble počeo promatrati umiruću zvijezdu. U najnovijem videu NASA-e moguće je vidjeti kompoziciju slika od veljače 2018. do veljače 2020. gdje je moguće vidjeti nešto što NASA opisuje kao 'brz i sve bljeđi status slave supernove', prenosi Popular Mechanics.

Izvor: Društvene mreže / Autor: NASA

Na videu se supernova na početku čini kao blještava zvijezda smještena na vanjskom rubu galaksije. Na početku se čak čini da se radi o najsvjetlijoj zvijezdi do trenutka kada polako nestane. Supernovu je prvotno 2018. otkrio amater astronom Koichi Itagaki nakon čega je NASA nastavila sa promatranjem.

'Niti jedan zemaljski vatromet se ne može usporediti s ovom supernovom snimljenom pomoću svemirskog teleskopa Hubble' komentirao je Adam Reiss sa Instituta za znanstvena istraživanja svemirskim teleskopom (STScl).