VRIJEME JE ZA PROMJENE

[FOTO] Zuckerberg je predstavio viziju budućnosti okupane u virtualnoj stvarnosti i objavio novo ime kompanije - upoznajte Metu

28.10.2021 u 20:37

Bionic
Reading

Glavni čovjek Facebooka započeo je ovogodišnju virtualnu konferenciju Facebook Connect onim što je najavljivao - vizualno bogatim internetskim iskustvom u virtualnoj i proširenoj stvarnosti i pričom o budućnosti kompanije

Oculus Quest je priču započeo kao Facebookova konzola za gejming, no Facebook je na ovogodišnjem Connectu u prvi kadar stavio virtualnu i proširenu stvarnost, avatare u najavljenom metaverzumu i hrpu drugih stvari. Konferencija centrirana na gore spomenute tehnologije stigla je u vrlo turbulentnim vremenima u jeku hrpe optužbi koje Facebookov imidž stavljaju na vrlo nezgodno mjesto. Kompanija je unatoč tome najavila budućnost predstavivši nove alate za proširenu stvarnost i hardver nove generacije.

Ispred svih stvari koje je kompanija predstavila nalazi se novi brend Meta. Zuckerberg se nada da ovaj potez okreće stranicu prema budućnosti gdje smo svi povezani preko njegove kompanije koja, za razliku od sad, na prvo mjesto planra staviti čovjeka - a ne strojeve.

Premda sam Quest nikad nije bio integralni dio Facebooka (osim dijela gdje za njegovo korištenje trebate profil na Facebooku), buduće nadogradnje približit će ga konceptu telefona ili tableta. Oculus Quest također dobija poslovni profil i nove alate za proširenu stvarnost koji služe za miješanje virtulanih predmeta sa taktilnim iskustvom stvarnosti. Kompanija u međuvremenu pokušava pogurati alate za proširenu starnost koji rade na smartfonima i kombiniraju podatke iz pravog svijeta sa onim virtualnim. Zuckerberg je na početku prezentacije vrlo jasno naglasio da ćemo uskoro vidjeti i Metine pametne naočale. Mogućnosti ovog svemira su intrigantne, no ono što bio mogao postati problem je korisnička privatnost, kao pitanje kako će se svi navedeni svjetovi uspjeti međusobno spojiti.

Zuckerberg je također spomenuo kako planovi za virtualnu i proširenu stvarnost rezoniraju sa Facebook papirima rekavši da 'će neki ljudi reći da nije vrijeme za usredotočiti se na budućnost. Izravno priznajem da postoje stvari kojima se moramo baviti danas te da taj zadatak uzimamo jako ozbiljno'. 'U isto vrijeme' nastavlja 'činjenica je da će uvijek postojati problemi. Za neke ljude to znači da nikad nije vrijeme za fokusiranje na budućnost - iz moje perspektive, mislim da ovdje stvaramo potpuno nove stvari i vjerujem da ćemo uz pomoć tehnologije doći do poboljšanja.'

  • +15
Connect 2021 Izvor: Screenshot / Autor: Meta

Metin napredak u polju proširene i virtualne stvarnosti u trenu kad se kompanija davi u skandalima hrpu noviteta čini dodatno zabrinjavajućima. Unatoč tome, Meta ne planira usporiti te nastavlja reklamirati novi internet u kojem ljudi neprestano koriste neku vrstu proširene stvarnosti uz pomoć kaciga za virtualnu stvarnost i pametnih naočala.

Kako će novi metaverzum funkcionirati na različitom hardveru i softveru - Meta govori o svemiru koji bez zastajkivanja povezuje hrpu računalnih i softverskih platformi. Zuckerberg je uvjeren da sve te platforme pokreću aplikacije, a ne ljude što znači da nova verzija svemira pruža mogućnost za tehnološku inovaciju. Meti to, bar prema prezentaciji, znači izradu hrpe manje ili više realističnih avatara koji skaču iz jedne virtualne sobe u drugu.

Horizon širi horizonte

Oculus Quest 2 će tako dobiti novu zonu pod imenom Horizon Home koja će služiti kao medij kojim će se VR OS početi uvlačiti u ekosustav sa Facebookom/Metom u središtu. Pozivi u sastanke, prijenose uživo i videoigre izgledat će kao poveznice koje razmjenjujemo u Zoomu.

2D web aplikacije također dolaze na Quest koji će uskoro koristiti ekran u virtualnoj stvarnosti za Facebook, Instagram, Smartsheet, Spike, Dropbox, Slack i još nekoliko aplikacija uključujući Pluto. Podsjetimo, Quest se do nedavno morao oslanjati na ugrađeni internetski preglednik ili virtualni monitor za većinu 'klasičnih' iskustava.

Meta također radi na poslovnom aspektu Quest OS-a koje su do nedavno bile dostupne samo na specijalno dizajniranim verzijama uređaja. Prijavljivanje na poslu znači da nećete morati koristiti prijavu putem Facebooka i koji će funkcionirati sa jednom prijavom i IDP alatima za menadžment računa. Nova će značajka polako postajati dostupna široj publici, no čini se da ćemo se načekati prije nego što postane mainstream: alati će u konačnoj verziji izaći tek 2023.

Konačni cilj?

Konačan cilj Metinog metaverzuma nije toliko virtualna stvarnost koliko koncept naprednih naočala za proširenu i virtualnu stvarnost. Prije nego što ih proizvede, kompanija će nastaviti razvijati Quest 2 u alat za proširenu stvarnost. Novi alati za programere pod imenom Presence Platform koristet će umjetnu inteligenciju i kamere na Questu 2 za prepoznavanje soba i predmeta koji se u njima nalaze te ih ispuniti virtualnim predmetima s kojima se interakcija može vršiti praćenjem ruku i prepoznavanjem glasa.

Svi ovi alati postojali su u prošlim verzijama Questa 2, no Meta ih sad pokušava koristiti na načine uz pomoću kojih će programeri moći graditi proširenu stvarnost uz pomoć kacige koja košta 300 dolara.

Što to znači za Oculus Quest kao gejming platformu? Osim obećanja o boljoj pohrani na oblaku i lakšim povezivanjem s prijateljima i skupinama, središte priče je postizanje stvari s Questom 2 koje do danas nismo mogli ni zamisliti. Velik broj nastojanja ne uključuju videoigre, premda brzo povezivanje za igranje u više igrača pomaže trenutno jako čudnom susretanju s prijateljima u virutalnim sastancima.

Novi alati, nove naočale

Meta također izbacuje alate za proširenu stvarnost od kojih mnogi rade istu stvar što rade kompanije poput Niantica, Snapchata, Googlea, Applea i Microsofta. Kompanija isto razvija novu aplikaciju pod imenom Polar koja ljudima koji ne znaju programirati pomaže stvoriti filtre za lice koje mogu virtualno dijeliti na Facebooku i Instagramu.

Facebook u svemu, samo pod drugim imenom

Ako postoji jedna stvar koja povezuje sve ove najave, onda je to Facebookova, odnosno Metina upletenost u sve više segmenata ljudskog života. Ideje koje kompanija promovira zvuče zanimljivo, no nismo sigurni žele li ljudi da pristup svim tim stvarima koje dolaze prolazi kroz prste kompanije poznate po kolosalnim skandalima - bez obzira kako se ona zvala.