sveučilište havaji

Evo još jedne ideje protiv klimatskih promjena: Svemirski kišobran pričvršćen za asteroid

16.08.2023 u 11:40

Rješenje za zaštitu planeta od Sunčevih zraka mogao bi biti svemirski ‘kišobran’. Studija objavljena u znanstvenom časopisu PNAS u lipnju ocrtava plan istraživača sa Sveučilišta Havaji kojim bi pričvrstili kišobran ili štit na asteroid kako bi blokirali neke od Sunčevih zraka

István Szapudi, astronom u Institutu za astronomiju Sveučilišta Havaji, objasnio je u studiji da bi se u budućnosti mogao razviti štit pričvršćen za asteroid kako bi se ublažile klimatske promjene. Prema studiji, ovo bi moglo zaštititi planet od 1,7 posto Sunčevih zraka, što bi pak moglo usporiti planetarno zagrijavanje.

‘Na Havajima mnogi koriste kišobran da bi blokirali Sunčevu svjetlost dok hodaju uokolo. Razmišljao sam o tome možemo li učiniti isto za Zemlju i time ublažiti nadolazeću katastrofu zbog klimatskih promjena’, rekao je Szapudi u priopćenju za javnost.

Szapudi je opisao asteroidni kišobran kao surfanje sa zmajem. Umjesto vjetra, sila koja pokreće jedro bit će zračenje Sunca koje udara u štit i prenosi dovoljno zamaha da ga pomakne. Iako budi maštu, Szapudijeva ideja još nije ni blizu realizacije. Sadašnje rakete ne mogu imati dovoljno snage da iznesu veliki štit u naš Sunčev sustav, a ako metoda za to postane moguća u sljedećih nekoliko desetljeća, onda bi ova teorija možda mogla postati realno klimatsko rješenje.

NASA je u srpnju 2023. proslavila 65 godina rada Izvor: Profimedia / Autor: Marjie Lambert / Newscom / Profimedia

Također je rekao da bi rad objavljen krajem srpnja mogao biti početak budućih inovacija. On smatra da bi sljedeće istraživanje moglo uključivati rad sa stručnjacima za asteroide na identificiranju onih kojima bi se moglo manipulirati da se kreću oko Zemlje i blokiraju Sunčevu svjetlost.

Prema Szapudiju, još jedan čimbenik u ostvarenju njegove ideje je stvaranje simulacija zaštite od Sunca. Buduća istraživanja trebala bi se provesti kako bi se izračunalo kako bi se štit mogao proizvesti i sastaviti da bi dospio u svemir i bi li se njegovi dijelovi mogli sastavljati ondje.

Szapudi je naglasio da su geoinženjerske ideje, poput zaštite od Sunca pričvršćene na asteroid, dio ublažavanja klimatske krize. ‘Vjerojatno moramo učiniti niz stvari kako bismo ublažili klimatske promjene, a ovo bi mogla biti jedna od njih', dodao je, a donosi Gizmodo.