TAKO SE E-VLADA

Britanija online servisima planira uštedjeti milijarde

07.11.2012 u 18:25

Bionic
Reading

Obveznom digitalizacijom državnih servisa britanska vlada planira uštedjeti ukupno gotovo tri milijarde funti (oko 28,2 milijarde kuna). Mi smo, naravno, svjetlosnim godinama daleko od bilo čega sličnog

Prošle su godine servisi britanske državne uprave primili oko 150 milijuna telefonskih poziva. To se moglo izbjeći, piše Guardian, da su odgovarajući online servisi bili kvalitetniji.

Stoga su se vlasti na Otoku odlučile redizajnirati svojih sedam najvećih siteova, ne bi li tijekom iduće tri godine uštedjeli 1,2 milijarde funti (oko 11,2 milijarde kuna), plus dodatnih 1,7 milijardi funti godišnje (gotovo 16 milijardi kuna) nakon toga.

Britanske vlasti izračunale su, naime, kako su transakcije i komunikacija između države, građana i tvrtki online i do 20 puta jeftinije od telefoniranja, 30 puta jeftinije od dogovora licem u lice te čak 50 puta jeftinije nego da ih se obavlja poštom.

Riječ je o više od milijardu transakcija godišnje, putem 650 servisa. Predviđeni redizajn obuhvatit će više od 90 posto njih.

Mogući problem je u tome što ne koriste svi internet - čak 18 posto odraslih osoba u Velikoj Britaniji, prema istraživanjima, nikad ne surfaju ili to čine rijetko, a 12 posto njih nije spremno spojiti se na mrežu.

Ipak, vlasti drže kako su promjene neminovne, pa će svi novi ili redizajnirani servisi nakon travnja 2014. godine morati biti u startu digitalni.